През месец октомври стартирахме работа по едно отдавна искано подобрение - задаването или отнемането на достъп до определени функционалности на ниво потребител. Разбира се, обърнахме внимание и на част от другите модули в платформата.
1. Съобщения
1.1 Реорганизирахме менюто и изнесохме настройките в отделен таб

1.2 Добавихме нов бутон "Напусни дискусията"

2. Контролни
При добавяне на контролна или класна работа вече се вижда и името на учителя

3. Деловодство
3.1 Добавихме “ Под номер“ в Книгата за заповеди – така при забравена заповед вече може да се вписва такава със задна дата, без да се налагат корекции на всички следващи

3.2 В книгата за заповеди има възможност за дублиране на запис

3.3 Премахнахме 72-часовата рестрикция в Книгата за заповеди
3.4 В книгата за кореспонденция вече може да се търси по тип на документа

3.5 В Книгата за кореспонденция добавихме възможност за дублиране на запис

3.6 В полето за Външен № в Книгата за кореспонденция могат да вписват и букви

3.7 Добавихме настройка за заключване на личните картони за отминали години за класни ръководители - ако настройката е включена, класните ръководители не могат да редактират данните, вписани в картона за минал период


3.8 Към личните картони вече показваме и техните "притурки"

3.9 Добавихме и опция да преминете към следващ документ

3.10 В PDF на личния картон показваме всички страници (целия свитък) като следваме номерацията на страниците от хартиения носител

4. Потребителски групи
Всички от педагогическия и непедагогическия персонал вече могат да създават потребителски групи

5. ВЧК
5.1 Забранихме вписването му в секцията, ако учителят има час по същото време

5.2 Обвързахме го с настройката “Колко минути преди занятие да може да се отбележи като взето”

6. Справки
6.1 В Excel и в PDF в справката за взети занятия показваме кои от тях за по НП БСЧ


6.2 Добавихме нови филтри в справката за отсъстващи ученици - вече може да се избира цял випуск или само основните паралелки

7. Учителски отсъствия
7.1 Вече се вижда кои часове са маркирани по НП "Без свободен час"

7.2 Когато имаме един заместващ, ако предметите, зададени в профила на отсъстващия съвпадат с тези на заместващия (заместващият може да има и допълнителни такива), показваме че има съвпадение

7.3 При няколко заместващи търсим съвпадение само по конкретния предмет

8. Училищни настройки
Добавихме нова настройка за идентификатор на учители

9. Тестове
Добавихме възможност за въвеждане на математически символи

10. Администрация потребители
Добавихме нов таб "Достъп" в ролята на потребителите – за момента е само за Книгата за заповеди, но ще бъде доразработван (съобщения, лекторски часове, справки и др.). Видим е само за администратори и директори

11. Портфолио
11. 1 Добавихме опция сами да определяте дали дадено портфолио е завършено или не

11. 2 Добавихме нова секция „Социална и гражданска компетентност“ в директорското и учителското портфолио

11.3. Добавихме и нова секция "Други професионални изисквания" в учителското портфолио

11.4 В секцията "Преподаване и оценяване" вече може да се посочват и нови типове методи

11.4 В секцията "Преподаване и оценяване" вече може да се прикачват и PDF файлове, а не само изображения

11.5 Добавихме и нови видове принос – „ръководител на клуб“ и „ръководител на група“

11.6 Критериите, определени от директора на институцията, вече са отделна секция и се намират в края на портфолиото - за да съответстват с атестационната карта

В т. 4 на картинката е подчертано в червено „Счетоводител“, а в текста пише, че педагогическият прерсонал може да създава групи.
В т. 11б за какви критерии става дума? В платфорната от въпросчето в тази секция, излиза текст „Това са критериите, добавени от директора на институцията.“ Къде ги добавя директорът?
Здравейте, в т.4 допълнихме текста, за да отговаря на примера в изображението.
В т.11 теткстът е пояснение към наредба 15, чл.76 (5) При атестирането на педагогическите специалисти, с изключение на директорите, педагогическият съвет на институцията в системата на предучилищното и училищното образование взема решение за определяне на пет критерия от областите на професионална компетентност в зависимост от вида на институцията и стратегията за развитието и и на скала за определяне на достигнатата степен на изпълнението им. Критериите, както и скалата за определяне на достигнатата степен на изпълнението им се утвърждават от директора на институцията и се включват в атестационните карти на педагогическите специалисти по образец – приложения № 20 – 22 и № 24 – 25.
Това го разбирам, но не ми е ясно каква е връзката на атестационната карта и портфолиото. По какъв начин директорът ще „добави“ тези критерии към персоналните портфолиа. Явно имате някаква идея, но за мен, а може и за други, не е ясна каква е.
Има ли опция за редактиране на вече изпратено съобщение?
Здравейте, не, няма такава опция.
Поздрави!
Има ли опция за редактиране на вече изпратено съобщение?
Здравейте, не, няма такава опция.
Поздрави!
Здравейте!
В опция с формулите в раздела „Тестове“ не виждам въвеждането на обикновените дроби. Има ли такава възможност?
Здравейте, разгледайте ръководството в този линк: https://www.shkolo.bg/blog/kak-da-syzdam-test-s-matematicheski-simvoli/
Поздрави!
Здравейте! Има ли възможност уеб страницата да се обновява сама, за да не се налага потребителя да я обновява непрекъснато?
Здравейте, на този етап не е предвидено.
Поздрави!