Как да добавя профилиращ предмет и да „закача“ модулите към него

По инструкция на МОН добавихме нов вид подготовка - ИУЧ-ПП. Този вид подготовка се ползва изключително и само в случаите, в които си добавяте така наречените основни (профилиращи) предмети.
Основен предмет е този, към който прикачвате ПП Модули в 11 клас. Основният предмет е нужен, защото годишната оценка по него се оформя на база годишните оценки от съответните модули. Основният предмет със своята годишна оценка присъства в личните картони и в дневника.

1. Уверете се че за всеки модул е посочен основен предмет.

ВНИМАНИЕ! Основен (профилиращ) предмет се посочва само за отделните модули!

1.1 Навигирайте до администрация - предмети

1.2 Намерете модула

1.3 Проверете дали има основен предмет

1.4 Ако няма, добавете такъв с редакция (обозначете предметa като модул и посочете основния предмет )

2. Изберете паралелката, в която искате да добавите основен предмет.

2.1 Навигирайте до администрация-паралелки

2.1 Изберете редакция на паралелката

2.2 Изберете предмети и учители

2.3 Добавете основен предмет с вид подготовка ИУЧ/ПП

При избор на вид подготовка ИУЧ/ПП не се посочва учител. Системата автоматично променя полето на "без учител".

2.4 Запазете

3. Готово!

3.1 В модули изглежда така:

3.2 В дневника на паралелката така:

15 коментара за “Как да добавя профилиращ предмет и да „закача“ модулите към него”

  1. Здравейте! Имам проблем с добавяне на основен предмет в 11 клас. Трябва да добавя основен предмет Информатика, но в списъка не съществува този предмет, има само ИТ. Как да се справя с това? Благодаря!

    1. Здравейте,
      Това означава че този предмет не се води от нито един преподавател. Добавете го в ролята на поне един от учителите и ще се появи в списъка.
      Поздрави!

  2. Отлично подредено ръководство ! Благодаря, колеги !

  3. По наредба на МОН, оформянето на годишен успех по профилиращите предмети трябва да е с точност 0,01 от сбора на всички модули по основния предмет. Добавянето на срочни дробни оценки по основен профилиращ предмет в Школо е невъзможно.

    1. Здравейте,
      Системата автоматично ще пресмята и „вписва“ средно-аритметичната оценка по профилиращия предмет.
      Поздрави!

  4. Здравейте! Имам два въпроса:
    1) могат ли да се правят сборни групи за основния ПП, с цел да не излизат всичките в бележниците на учениците?
    2) след колко време от оформянето по модули от страна на учителя системата ще въведе оценките по основния предмет?

    Благодаря!

    1. Здравейте, когато влезете в редакция на паралелка и отидете на групи, отбележете с тикче опцията „покажи общите групи“. В тях са включени всички ученици и ако има такива, които не изучават конретен предмет, можете да ги премахнете.
      По втория въпрос – когато по всички предмети по модула се нанесат годишни оценки, системата моментално ще зареди прогнозна оценка (средноаритметична стойност) в основния профилиращ предмет.
      Поздрави!

      1. Благодаря за отговора! Забелязах, че прогнозните оценки са там, но трябва ли учителя по предмета ръчно да ги нанесе като окончателни?

        1. Здравейте, да трябва. Ако модулите към профилиращия предмет се водят от различни учители (например БЕЛ ИУЧ/ПП, с модулите към него – Езикови употреби, Езикът и обществото и т.н.), всеки от тях може да нанесе годишните оценки.
          Поздрави!

  5. Здравейте, имаме БЕЛ основен предмет, както и Информатика. Когато искаме да изберем профилиращи предмети БЕЛ и Информатика, за да им закачим модулите, не се получава. Не ни разрешава да ги зададем като модулни предмети. Когато създадем нов ОСНОВЕН предмет и го добавим в паралелка, не отчита, че има закачена паралелка. Не се закачват модулите към новия предмет. Дали проблемът е, че имаме БЕЛ – ООП и БЕЛ – ПП, но в системата излиза само един предмет БЕЛ и нямаме възможност да изберем друг, който да стане профилен и съответно основен за модулите по български език? Същото се получава и с информатиката. Моля за съвет!

    1. Здравейте, профилиращият предмет трябва да бъде с вид подготовка ИУЧ-ПП (без учител).
      Поздрави!

  6. Здравейте отново 🙂 Открихме решението. Извинявам се за загубеното време!

    1. Здравейте, благодаря за обратната връзка.
      Поздрави!

  7. Здравейте! Защо не успяваме да впишем средноаритметични оценки – с точност до 0,01 – по профилиращите предмети?

    1. Здравейте, закръглянето на оценката е чисто визуален проблем. Самата оценка остава десетична, като такава се зарежда и в ученическите документи. Работи се по отстраняването на визуалната грешка.
      Поздрави!

Коментирай

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.