Новости в платформата (декември 2020)

През декември добавихме редица нови функционалности, както в самия дневник, така и във Витруалната класна стая.

1. Дневник - Разписание - Дублирай

 Добавихме нов бутон за клониране на разписание.

2. Администрация - Неучебни дни

Вече могат да се задават конкретни паралелки, а не цели класове (випуски).

3. Учителски замествания

3.1 При създаване на заместване на стъпката с причината има информационен бутон и при клик се извежда описание на всичките нормативни причини.


3.2 При създаване на заместване ДПЛР занятията са оцветени в жълто и ако се избере някое от тях, излиза предупреждение.

4. Съобщения

4.1 Създателят на дискусия вече може да добавя участници в нея и след като тя вече е започнала.

4.2 Оправен е бъг с форматирането при копиране от docx файл в Mozilla браузър.

5. Статистики - Справки

Добавихме нова справка "Отсъстващи ученици".

6. Регистрация

Когато дете под 14 г. се регистрира, изпращаме имейл до родителя с инструкции.

7. Администрация - Потребители - Добави

При добавяне на учител/ученик при натискане на бутон "Запази", ако има празни полета, които са задължителни за попълване, тогава тези полета се оцветяват в червено.

8. Администрация - Училище - Настройки

Полето ЕГН може да се направи да НЕ е задължително за ученици (по начало е задължително за всички училища).

9. Сигурност

При смяна на парола отписваме потребителят от всички устройства.

10. ВКС

10.1  Добавен е бутон за затваряне на стаята (срещата).

10.2 Камера - Учителят може да включва и спира видео образите на ВСИЧКИ ученици.

10.3 Запис - Бутонът за Стартиране/Спиране на запис вече е на по-видимо място.

10.4 Запис- Записът на видеоурока се вижда в секция "Файлове" на виртуалната класна стая веднага след приключване на урока (т.е. след спиране на записа и презареждане на страницата). Файлът в началото пише, че е в състояние на “обработване”, докато се качи във Vimeo.

10.5 Запис - След като записа се качи във Vimeo, може да се гледа директно във виртуалната класна стая (т.е. в браузъра). За целта натискаме върху бутон "play" .

10.6  Участници - Вечe се показват аватарите и пълните имена на участниците (а не само инициалите).

10.7 Участници - Вече се показва и научната титла на тези потребители, които имат такава.

10.8 Виртуална стая - При създаване и редакция на стая, списъка с участници може вече да бъде сортиран (чрез клик върху името на колонките).

10.9 Брояч - По-добро отчитане на брояча за присъстващи в стая. Случаите на неактуален брояч би трябвало да паднат значително, защото сега на всеки 3 секунди рекалкулираме всички броячи и ако потребител си презареди страницата (до 3 секунди след влизане/излизане от стая) би трябвало броячът да показва коректна информация.

11. Администрация - Паралелка - Предмети - Модули

За част от модулите в училищата (около 20-30%) успяхме да идентифицираме от Образец №1, кой предмет е модул и то на кой конкретен основен предмет. Тези предмети отбелязахме автоматично в секция "Модули".

За останалите администраторите сами ще могат да ги отбележат в Администрация - Паралелка - Предмети - Модули.

12. Администрация - Паралелка - Предмети

Досега подреждахме предметите както са по учебен план, а това водеше до разбъркване на модулите. Сега вече би трябвало модулите винаги да са подредени и да се намират непосредствено след основния предмет.

13. Съобщения

При създаване на съобщение до Всички (родители/ученици) или до родители/ученици от поне две паралелки, автоматично забраняваме отговорите. Създателят на съобщението получава предупреждение, че отговорите по начало ще са забранени. Ако реши, той може да ги позволи след като прати съобщението.

14. Изпращане на имейли

Пренаписахме изцяло изпращането на имейли. Вече не очакваме да има оплаквания (за пропуснати имейли или бавно известяване).

15. Книга за подлежащи

Вече и класните имат достъп и могат да създават/редактират книгата за подлежащи (само за своите ученици). За целта в Администрация - Училище - Настройки трябва да бъде активирана една настройка.

8 коментара за “Новости в платформата (декември 2020)”

  1. 10.2 Камера – Учителят може да включва и спира видео образите на ВСИЧКИ ученици. – Те могат ли да си ги пуснат сами веднага ?!

    1. Здравейте,
      Всеки ученик може да пуска и спира камерата си, когато пожелае. Идеята е, ако се прави контролна работа или пък има час по физическо и т.н. , учителят да може да вижда всички ученици с включени камери едновременно, а не само последните двама, които са говорили,
      както е сега.
      Поздрави!

  2. Колкото и да се опитвам, не мога да разбера как работят тези модули. И продължавам да не мога да ги направя.

  3. За мен също има още много неясноти по тези модули. Доколкото четох трябва да има включен и основния предмет на модулите, но с какъв вид подготовка да се зададе?!? Според мен не е много удачно да е ООП, а може би ще трябва да се допълни списъка с ИУЧ – ПП (Основен предмет). Друга неяснота е с езиците, макар че и в Списък Образец 1 все още има неразбории, по учебен план искат да бъде „Чужд език- език“, а като основен предмет продължават да го задават език, което довежда до несинхронизация, когато сме редактирали предмета с име „Чужд език- език“. Надявам се този модул да търпи още корекции, докато се изгладят напълно нещата. Най-вероятно това ще стане като започнем да въвеждаме срочните и годишните оценки в личните картони и дневниците в края на годината, но ще е хубаво още сега да се подготвят номенклатурите.

    1. Здравейте,
      Все още няма пълна яснота какъв трябвада е видът подготовка на тези предмети. Затова и не сме добавили ИУЧ-ПП. Надявам се скоро да има решение, за да знаем какво да правим. Както знаете, сме отворени за всякакви предложение и предполагам че ще се намери решение и на проблема с езиците.
      Поздрави!

  4. Здравейте! Аз нямам опция „Покажи видеото на всички участници“.

    1. Здравейте,
      Да, наложи се да я премахнем временно.
      Поздрави!

    2. Уважаема госпожо Бабенко, моля ако е удобно да се свържете с мен да нел 0889101804. Казвам се Поли Генова

Коментирай

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.