Новости в платформата (май 2020)

През последните два месеца не сме публикували бюлетин с новостите в платформата. Затова настоящият бюлетин ще е дълъг. Ако сте администратор или учител е от особено значение да се запознаете с него. За останалите роли също има по някоя и друга нова функционалност.

1. Виртуална класна стая

Най-голямата новост от последните месеци е стартирането на Виртуална класна стая. С нейна помощ учителите могат провеждат видеоурок на живо със своите ученици. Виртуалното училище е интегрирано с дневника - достъпно е както през уеб браузър, така и през мобилното приложение на ШКОЛО. Учителската колегия разполага със своя виртуална стая, има обособена и за ръководството, а училищните администратори са свободни да създават нови стаи по свое усмотрение - за провеждане на занятия на сборни групи например.

2. Съобщения

Миграцията към дистанционна форма на обучение, доведе след себе си и многократно увеличаване на кореспонденцията в Школо. За улеснение на потребителите добавихме възможност за търсене на дискусия по автор и тема.

Вече е възможно и да изтриете цяла дискусия (само създателят на дискусията може да го направи) -> при нас се пази информация за изтритите дискусии

Потребители с роля Секретар, Счетоводител, Домакин, Библиотекар, Хигиенист вече могат да пишат съобщение до всички служители в училището.

Заместващите учители могат да пишат съобщения до учениците и техните родители в класовете, в които заместват и така да улеснят комуникацията си с тях.

Родителите и учениците могат да пишат съобщения на пед. съветник и ресурсни учители.

3. Профил (учител)

Всеки учител вече може да добави своите дипломи в профила си.

4. Дневник

Оценки -> Прогнозната годишна оценка вече се калкулира на базата на средноаритметичната от срочните, а не от всички текущи оценки

Оценки -> Ученици -> Забрани оценки (възможност за забрана за въвеждане на текущи оценки за срок 1 и текущи за срок 2)

Отзиви -> Добави - при добавяне на забележка от този екран се изисква задължително вписване на коментар

Моят час -> Взетите часове са оцветени в зелено в падащото меню

5. Тестове

На модул "Тестове" отделихме доста внимание през последните месеци - ежедневно хиляди учители проверяват знанията на своите ученици, ползвайки създадените от тях или техни колеги тестове.
Бяхме длъжници на математиците, затова те вече могат да копират и добавят математически формули и символи към въпросите и отговорите.

При приключване на тест, питаме потребителят да потвърди, че желае да приключи теста (това го правим, защото има случаи на ученици приключили тест по грешка)

И още нещо в полза на ученика: частично верен отговор (ако ученик е избрал част от всички верни отговори, тогава броим въпроса за частично верен, ако има както верни, така и грешни отговори, тогава считам въпроса за грешен)

6. Извънкласни дейности

Чрез бутони "Добави в менюто" и "Премахни от менюто", можете да "закачите" дадена дейност за бърз достъп в менюто

7. Деловодство

Макар че не беше планирано за тази учебна година, поради големия интерес от страна на училищата, вече в Ученически документи е налично Удостоверение 3-23

Дневници -> Професии (вече се включват в дневниците)

Дневници -> При учителски отсъствие без заместник вече се показва и в принтирания дневник

8. Администрация

Добавихме възможност за въвеждането на титли (инж. д-р и т.н.) в профила на потребителите.

Потребители -> Роля -> Ученик -> Професия/специалност

Класове - Редакция -> Възможност за промяна професия/специалност на класа





Предходни бюлетини:

14 коментара за “Новости в платформата (май 2020)”

  1. Благодаря за полезната информация! Благодаря за усилията, които полагате, за да улесните нашата робата!
    Поздрави!

  2. Моля разпределенията, които ползваме за текущата учебна година в дадено училище да се запазват в сейф в Школо за същото училище за следващата учебна година.

    1. Здравейте, ако разпределенията са предварително качени, те се пазят в базата данни. Можете да ги намерите в модул „Разпределения“. Ако сте ги въвеждал ръчно, тема по тема, е необходимо да си ги свалите в Excel формат и да ги запазите на вашето устройство.
      Поздрави!

  3. Здравейте!
    От следващата учебна година/2020-2021г./ предстои въвеждането на профилирано обучение към втори гимназиален етап. Това обучение ще се осъществява в задължителни и избираеми модули. За момента платформата не е предвидила тези модули, което ще се окаже проблем през следващата учебна година. Предлагам решение на този проблем – в опцията, която позволява към всеки клас да се добавя предмет и преподавател, да се даде възможност за промяна в изписването на предмета. Например: География и икономика да може да се променя на География и икономика – Регионалистика, БЕЛ – Езикови норми и т.н. Същевременно в опцията – Вид подготовка да се добави Модул 1, Модул 2 ….. до Модул 6. Тези промени са необходими, защото съгласно наредба № 11 на МОН по всеки модул ще има отделна оценка, въпреки че след това се изписва една обща оценка. Предметите ще си ги има като общо изписване, но трябва да има възможност за изписване на наименованието на всеки модул към съответния предмет, защото няма да бъде възможно това да се прави в Образец №1. Ако всичко това не се направи, платформата, в частта си за профилираното обучение ще стане неработеща!!

    1. Здравейте, ще разгледаме ситуацията и ще помислим за разрешение.
      Поздрави!

  4. Благодарим,това за математиците наистина е от полза,вместо да ползваш допълнителни програми!

  5. Когато имам една и съща тема в един ден Пример: 5 часа учебна практика, МИ изписва 5 пъти темата в тематичното разпределение. Опитах се да изтрия,, не може“ Затова само изтрих темата , но си остана на същия ден празни 3-4 теми . Вижте ги в Учебна практика по технология на специалността 11клас Как , да предотвратя това?

    1. Здравейте, за всеки час е необходимо да се вписва тема. Когато тя е една и съща за всички часове, ще фигурира за всеки час.
      Поздрави!

  6. Здравейте!
    Похвално е, че сте динамични и възприемчиви към разумните предложения на колегията.
    Имам въпрос:
    Да предположим, че учителят е болен за три дни или просто му се наложи да отсъства, но няма заместник. Тези часове ще трябва да бъдат взети, може да се наложи обединяване на теми или трансформираме. Как тази промяна ще се синхронизира с разпределението, вкарано още от септември?
    Изобщо, има ли възможности за гъвкавост от страна на платформата?

  7. Здравейте, имаме 2 паралелки с различни специалности и професии. Например 11б и 12б клас са разделени на две групи – Козметици и Фризьори. Но имат по един дневник. Как да упомена това, след като можем само да избираме, а не и да добавяме. Моля за бърз отговор!

    1. Здравейте,
      Специалностите се въвеждат в профилите на самите ученици.Колкото до две или повече професии в дневника, все още се работи в тази посока.
      Поздрави!

  8. Здравейте колеги, имам следния проблем. При нас директорът ни е с титла инж. Въвела съм я в профила му, но при генериране на лични картони, дневници, ученически книжки излиза само името, без титлата и се налага да я вписваме ръчно. Същото е и с учителите – инженери. Обновявах, рефрешвах, рестартирах, не става. Какъв е смисълът от новата възможност за въвеждане на титла, след като после се налага да я въвеждаме най-малко 1000 пъти в документите? Моля за съдействие!

    1. Здравейте,
      Добавяме го в списъка със задачи.
      Поздрави!

Коментирай

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.