Виртуална класна стая – често задавани въпроси

Какъв браузър е най-добре да ползвам?

За оптимална работа с ВКС ви препоръчваме ви да позвате Google Chrome. Разбира се, можете да ползвате и друг браузър: Mozilla Firefox, Opera, Safari - Apple и т.н. Избягвайте Internet Explorer (Edge).

Всичко изглежда наред, но получавам съобщение, че връзката със сайта е прекъсната. Как да постъпя?

Моля, изключете антивирусната си програма и опитайте отново.



Получавам съобщение, че камерата не покрива някои от изискванията и не се включва, какво да направя?

Това е грешка, която в определени случаи получават потребители, които ползват Mozilla Firefox. Сменете браузъра си с Google Chrome или друг.



Влизам във виртуалната стая, но в нея съм само аз. Или една част от класа е в една стая, а останалите в друга. Какво е решението?

Моля, следвайте стъпките описани в това ръководство:
https://www.shkolo.bg/blog/vcr-smartphone/

Ползвам компютър, посочвам конкретна виртуална стая, но виждам само черен екран. Какво да направя?

Ако виждате ограденият в червено знак в адресното поле:

Освен че е необходимо да позволите бисквитките за сайта, възможно е да са забранени бисквитките от трети страни в настройките на браузъра. Това предотвратява появата на изскачащите прозорци, които искат позволението ви за достъп до камерата и микрофона.
Ето как трябва зададете опцията в Google Chrome:



Влизам от телефон или таблет, изпълнявам всички стъпки, но виждам сив екран. Как да продължа?

В случай че сте посочили Виртуална стая, но след това не виждате бял екран със следния надпис: "Имате нужда от мобилното приложение Виртуална стая за влизане...", а сив екран, това означава, че сте активирали десктоп режима на вашия браузър в настройките му и трябва да се върнете в мобилен.

За Android устройства:

Махнете отметката както е показнао по-долу.

За iOS (iPhone, iPod Touch):



Без да искам забраних достъп до микрофона и/или камерата в браузъра? Как да ги позволя?

Кликнете на катинарчето в горния лъв ъгъл:

Тук можете да активирите камерата и микрофона

След това е необходимо да презаредите страницата



Връзката е лоша, звукът и видеото се губят и накъсват, какъв е проблемът?

Тествайте скоростта си в сайта fast.com, ако е под 20 Mb/s международна скорост, това означава, че интернетът ви е бавен. Ако при вас всичко е наред, но при някой друг има прекъсвания, възможно е проблеми с интернета да има учителят или някой друг от участниците.



Ползвам по-стара версия на операционна система (ОС), ще върви ли при мен ВКС?

В момента поддржаме трите основни ОС - Windows, Linux и Mac. За потребители с Widnows XP, Vista или по-стари версии, имайте превдвид, че е твърде вероятно ВКС да не работи.



Разгледах всички въпроси, но не намерих отговор на моя проблем. Как да потърся съдействие?

Можете да ни потърсите на телефоните за техническа поддръжка: 0999 996 995, 0999 969 995, 0999 969 695 или да ни пишете на support@shkolo.com.
Моля, за да можем да ви бъдем полезни и да разрешим случая ви възможно най-бързо, посочвайте следната информация:

1) от какво устройство влизате (компютър или телефон/таблет);

2) каква операционна система ползвате (Windows, MacOS, Linux или Android, iOS) ;

3) какъв е браузърът ви.

В случай, че ни пишете, по възможност прикачвайте снимка от екрана, показвайки проблема, с който сте се сблъскали.

17 коментара за “Виртуална класна стая – често задавани въпроси”

  1. Здравейте, учениците ми са първи клас и нямат своя регистрация в Школо. Възможно ли е да влизат от профилите на родителите?

    1. Здравейте,
      Не, необходимо е да имат техни ученически профили.
      Поздрави!

  2. Здравейте! Има ли опция във ВКС да бъде записан проведения урок за часа?(за да бъде споделен в последствие , с децата, които не са „присъствали“? Ползвам лаптоп, Google Ghrome ако това има значение.
    Предварително благодаря за разяснението!

  3. Госпожо, от родителски профил не може да се влиза във виртуалната класна стая (ВКС). Ако се ползва с тази цел, е необходимо да си направят ученически профили.

    1. Здравейте,
      Да, необходимо е да се направят ученически профили.
      Поздрави!

  4. При скорост 36 – 40 Mbps – измерена чрез посочения от вас сайт – Fast.com – учениците се оплакват, че звукът от мен накъсва или на моменти не се чува.
    Имам инсталирана операционна система – Windows 10, използвам браузър – Chrome.
    Лаптопът, който се ползва е с параметри – процесор – Intel Pentium Silver N5000, RAM- 4GB, диск 256GB SSD

    1. Здравейте,
      Моля, измерете скоростта в момента на накъсването. При всички ученици ли накъсва или само при част от тях?

  5. Здравейте!
    Когато влизам в Shkolo, всичко върви оглично до момента, в който се опитам да отворя конкретната класна стая. Тогава получавам следното съобщение:
    The webpage at https://tu6nn.shkolo.live/990a3f425cd4c5f9712d29f2dcfba0a6fc4f911eab6cd73518ca3217e5e85573?jwt=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJjb250ZXh0Ijp7InVzZXIiOnsibmFtZSI6Ilx1MDQyNlx1MDQzMlx1MDQzNVx1MDQ0Mlx1MDQzMFx1MDQzZC5cdTA0MTEiLCJpZCI6IjEzNzc0NyIsInR5cGUiOiJ2aXJ0dWFsX3Jvb21fcGFydGljaXBhbnRfdHlwZXMucHVwaWwifX0sInN1YiI6InR1Nm5uLnNoa29sby5saXZlIiwicm9vbSI6Ijk5MGEzZjQyNWNkNGM1Zjk3MTJkMjlmMmRjZmJhMGE2ZmM0ZjkxMWVhYjZjZDczNTE4Y2EzMjE3ZTVlODU1NzMiLCJleHAiOjE1ODg4ODA4NzcsImF1ZCI6InZzLnNoa29sby5iZyIsImlzcyI6InNoa29sb21lZXQifQ.0wQAzplq8tM0KsAOGe0u-qXO_18QqmecnHhfZXefS1U#jitsi_meet_external_api_id=0&config.defaultLanguage=„bg“&config.channelLastN=2&config.resolution=360&config.maxFps=20&config.constraints=%7B“video“%3A%7B“aspectRatio“%3A1.7777777777777777%2C“height“%3A%7B“ideal“%3A360%2C“max“%3A360%2C“min“%3A240%7D%2C“frameRate“%3A%7B“max“%3A15%7D%7D%7D&interfaceConfig.INITIAL_TOOLBAR_TIMEOUT=0&interfaceConfig.TOOLBAR_TIMEOUT=3600000&interfaceConfig.DEFAULT_REMOTE_DISPLAY_NAME=“Участник“&interfaceConfig.DEFAULT_LOCAL_DISPLAY_NAME=“аз“&interfaceConfig.TOOLBAR_ALWAYS_VISIBLE=true&interfaceConfig.SHOW_JITSI_WATERMARK=false&interfaceConfig.JITSI_WATERMARK_LINK=““&interfaceConfig.SHOW_WATERMARK_FOR_GUESTS=false&interfaceConfig.APP_NAME=“Виртуална%20стая“&interfaceConfig.NATIVE_APP_NAME=“Виртуална%20стая“&interfaceConfig.PROVIDER_NAME=“Shkolo“&interfaceConfig.AUTHENTICATION_ENABLE=false&interfaceConfig.TOOLBAR_BUTTONS=%5B“microphone“%2C“camera“%2C“closedcaptions“%2C“desktop“%2C“fullscreen“%2C“fodeviceselection“%2C“chat“%2C“raisehand“%2C“videoquality“%2C“filmstrip“%2C“download“%5D&interfaceConfig.SETTINGS_SECTIONS=%5B“devices“%2C“language“%2C“moderator“%2C“profile“%2C“calendar“%5D&interfaceConfig.filmStripOnly=false&interfaceConfig.VERTICAL_FILMSTRIP=true&interfaceConfig.LIVE_STREAMING_HELP_LINK=““&interfaceConfig.SUPPORT_URL=““ might be temporarily down or it may have moved permanently to a new web address.
    От друг компютър или от телефона си влизам без проблеми. Какво би могло да не е наред?

    1. Здравейте,

      Най-вероятно проблемът е, че стари браузъри/операционни системи нямат необходимите сертификати,че да вярват на платформата. Възможно е и да е от антивирусната или от adblocker. Изпращам ви имейл с инструкции.
      Поздрави!

  6. Здравейте, има ли възможност ние – родителите да имаме достъп до чата, който върви по време на часовете във ВКС, след като са приключили уроците? Често по този начин се поставят задачите за домашна работа и това е начин да контролираме децата, които все още са безотговорни ученици (нямам предвид съвестните деца, които си подготвят уроците и внимават в час). Ако няма такава възможност, може би ще бъде добре да се помисли за разработването ѝ. Приятен ден!

    1. Здравейте, благодаря за обратната връзка.За момента няма такава опция. Помолете преподавателите да изпращат съобщение с домашните работи.
      Поздрави!

    1. Здравейте,
      Зависи какъв достъп искате да му дадете. Може да го добавите като нов потребител с роля системен администратор, ресурсен учител или предагогически съветник, като така ще има достъп до всички паралелки. Можете и да го добавите като учител по даден предмет и да го добавите в предмети и учители в съответните паралелки. След това обаче задължително трябва да го изтриете от там, за да не се визуализира в дневника.
      Поздрави!

  7. Моля Ви най-учтиво да посочите стъпките за архивиране на дневник в ЦДО в ШКОЛО. Само следобедните учители всеки ден имахме по 6 часа и децата много с уморяваха от 2 часа ООФА и ЗИ. отделно пишехме по 2 и често и 3 домашни.Моля, коментирайте!
    Благодаря!

    1. Здравейте, дневниците за ЦДО се генерират от модул деловодство – дневници, точно както се генерират и дневниците за основните паралелки. Единствената разлика е, че на стъпка 4 се въвежда ръчно годишната програма. След това се свалят в ПДФ формат и се качват в сайта на НЕИСПУО.
      Поздрави!

  8. Здравейте, учебната година свърши и точките, водещи към модула „Виртуално училище“ изчезнаха, така че нямам достъп до виртуалната стая. Това нормално ли е?
    Поздрави!

Коментирай

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.