Виртуална класна стая – често задавани въпроси

Какъв браузър е най-добре да ползвам?

За оптимална работа с ВКС ви препоръчваме ви да позвате Google Chrome. Разбира се, можете да ползвате и друг браузър: Mozilla Firefox, Opera, Safari - Apple и т.н. Избягвайте Internet Explorer (Edge).

Всичко изглежда наред, но получавам съобщение, че връзката със сайта е прекъсната. Как да постъпя?

Моля, изключете антивирусната си програма и опитайте отново.



Получавам съобщение, че камерата не покрива някои от изискванията и не се включва, какво да направя?

Това е грешка, която в определени случаи получават потребители, които ползват Mozilla Firefox. Сменете браузъра си с Google Chrome или друг.



Влизам във виртуалната стая, но в нея съм само аз. Или една част от класа е в една стая, а останалите в друга. Какво е решението?

Моля, следвайте стъпките описани в това ръководство:
https://www.shkolo.bg/blog/vcr-smartphone/

Ползвам компютър, посочвам конкретна виртуална стая, но виждам само черен екран. Какво да направя?

Ако виждате ограденият в червено знак в адресното поле:

Освен че е необходимо да позволите бисквитките за сайта, възможно е да са забранени бисквитките от трети страни в настройките на браузъра. Това предотвратява появата на изскачащите прозорци, които искат позволението ви за достъп до камерата и микрофона.
Ето как трябва зададете опцията в Google Chrome:



Влизам от телефон или таблет, изпълнявам всички стъпки, но виждам сив екран. Как да продължа?

В случай че сте посочили Виртуална стая, но след това не виждате бял екран със следния надпис: "Имате нужда от мобилното приложение Виртуална стая за влизане...", а сив екран, това означава, че сте активирали десктоп режима на вашия браузър в настройките му и трябва да се върнете в мобилен.

За Android устройства:

Махнете отметката както е показнао по-долу.

За iOS (iPhone, iPod Touch):



Без да искам забраних достъп до микрофона и/или камерата в браузъра? Как да ги позволя?

Кликнете на катинарчето в горния лъв ъгъл:

Тук можете да активирите камерата и микрофона

След това е необходимо да презаредите страницата



Връзката е лоша, звукът и видеото се губят и накъсват, какъв е проблемът?

Тествайте скоростта си в сайта fast.com, ако е под 20 Mb/s международна скорост, това означава, че интернетът ви е бавен. Ако при вас всичко е наред, но при някой друг има прекъсвания, възможно е проблеми с интернета да има учителят или някой друг от участниците.



Ползвам по-стара версия на операционна система (ОС), ще върви ли при мен ВКС?

В момента поддржаме трите основни ОС - Windows, Linux и Mac. За потребители с Widnows XP, Vista или по-стари версии, имайте превдвид, че е твърде вероятно ВКС да не работи.



Разгледах всички въпроси, но не намерих отговор на моя проблем. Как да потърся съдействие?

Можете да ни потърсите на телефонa за техническа поддръжка: 0999 996 995 или да ни пишете на support@shkolo.com.
Моля, за да можем да ви бъдем полезни и да разрешим случая ви възможно най-бързо, посочвайте следната информация:

1) от какво устройство влизате (компютър или телефон/таблет);

2) каква операционна система ползвате (Windows, MacOS, Linux или Android, iOS) ;

3) какъв е браузърът ви.

В случай, че ни пишете, по възможност прикачвайте снимка от екрана, показвайки проблема, с който сте се сблъскали или инсталирайте програма за отдалечен достъп: https://anydesk.com/ или https://www.teamviewer.com/

54 коментара за “Виртуална класна стая – често задавани въпроси”

  1. Здравейте, учениците ми са първи клас и нямат своя регистрация в Школо. Възможно ли е да влизат от профилите на родителите?

    1. Здравейте,
      Не, необходимо е да имат техни ученически профили.
      Поздрави!

  2. Здравейте! Има ли опция във ВКС да бъде записан проведения урок за часа?(за да бъде споделен в последствие , с децата, които не са „присъствали“? Ползвам лаптоп, Google Ghrome ако това има значение.
    Предварително благодаря за разяснението!

  3. Госпожо, от родителски профил не може да се влиза във виртуалната класна стая (ВКС). Ако се ползва с тази цел, е необходимо да си направят ученически профили.

    1. Здравейте,
      Да, необходимо е да се направят ученически профили.
      Поздрави!

  4. При скорост 36 – 40 Mbps – измерена чрез посочения от вас сайт – Fast.com – учениците се оплакват, че звукът от мен накъсва или на моменти не се чува.
    Имам инсталирана операционна система – Windows 10, използвам браузър – Chrome.
    Лаптопът, който се ползва е с параметри – процесор – Intel Pentium Silver N5000, RAM- 4GB, диск 256GB SSD

    1. Здравейте,
      Моля, измерете скоростта в момента на накъсването. При всички ученици ли накъсва или само при част от тях?

  5. Здравейте!
    Когато влизам в Shkolo, всичко върви оглично до момента, в който се опитам да отворя конкретната класна стая. Тогава получавам следното съобщение:
    The webpage at https://tu6nn.shkolo.live/990a3f425cd4c5f9712d29f2dcfba0a6fc4f911eab6cd73518ca3217e5e85573?jwt=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJjb250ZXh0Ijp7InVzZXIiOnsibmFtZSI6Ilx1MDQyNlx1MDQzMlx1MDQzNVx1MDQ0Mlx1MDQzMFx1MDQzZC5cdTA0MTEiLCJpZCI6IjEzNzc0NyIsInR5cGUiOiJ2aXJ0dWFsX3Jvb21fcGFydGljaXBhbnRfdHlwZXMucHVwaWwifX0sInN1YiI6InR1Nm5uLnNoa29sby5saXZlIiwicm9vbSI6Ijk5MGEzZjQyNWNkNGM1Zjk3MTJkMjlmMmRjZmJhMGE2ZmM0ZjkxMWVhYjZjZDczNTE4Y2EzMjE3ZTVlODU1NzMiLCJleHAiOjE1ODg4ODA4NzcsImF1ZCI6InZzLnNoa29sby5iZyIsImlzcyI6InNoa29sb21lZXQifQ.0wQAzplq8tM0KsAOGe0u-qXO_18QqmecnHhfZXefS1U#jitsi_meet_external_api_id=0&config.defaultLanguage=„bg“&config.channelLastN=2&config.resolution=360&config.maxFps=20&config.constraints=%7B“video“%3A%7B“aspectRatio“%3A1.7777777777777777%2C“height“%3A%7B“ideal“%3A360%2C“max“%3A360%2C“min“%3A240%7D%2C“frameRate“%3A%7B“max“%3A15%7D%7D%7D&interfaceConfig.INITIAL_TOOLBAR_TIMEOUT=0&interfaceConfig.TOOLBAR_TIMEOUT=3600000&interfaceConfig.DEFAULT_REMOTE_DISPLAY_NAME=“Участник“&interfaceConfig.DEFAULT_LOCAL_DISPLAY_NAME=“аз“&interfaceConfig.TOOLBAR_ALWAYS_VISIBLE=true&interfaceConfig.SHOW_JITSI_WATERMARK=false&interfaceConfig.JITSI_WATERMARK_LINK=““&interfaceConfig.SHOW_WATERMARK_FOR_GUESTS=false&interfaceConfig.APP_NAME=“Виртуална%20стая“&interfaceConfig.NATIVE_APP_NAME=“Виртуална%20стая“&interfaceConfig.PROVIDER_NAME=“Shkolo“&interfaceConfig.AUTHENTICATION_ENABLE=false&interfaceConfig.TOOLBAR_BUTTONS=%5B“microphone“%2C“camera“%2C“closedcaptions“%2C“desktop“%2C“fullscreen“%2C“fodeviceselection“%2C“chat“%2C“raisehand“%2C“videoquality“%2C“filmstrip“%2C“download“%5D&interfaceConfig.SETTINGS_SECTIONS=%5B“devices“%2C“language“%2C“moderator“%2C“profile“%2C“calendar“%5D&interfaceConfig.filmStripOnly=false&interfaceConfig.VERTICAL_FILMSTRIP=true&interfaceConfig.LIVE_STREAMING_HELP_LINK=““&interfaceConfig.SUPPORT_URL=““ might be temporarily down or it may have moved permanently to a new web address.
    От друг компютър или от телефона си влизам без проблеми. Какво би могло да не е наред?

    1. Здравейте,

      Най-вероятно проблемът е, че стари браузъри/операционни системи нямат необходимите сертификати,че да вярват на платформата. Възможно е и да е от антивирусната или от adblocker. Изпращам ви имейл с инструкции.
      Поздрави!

      1. Използвам телефон, за да вляза във виртуалната класна стая и не мога да споделя екрана си. Как това действие може да се изпълни?

  6. Здравейте, има ли възможност ние – родителите да имаме достъп до чата, който върви по време на часовете във ВКС, след като са приключили уроците? Често по този начин се поставят задачите за домашна работа и това е начин да контролираме децата, които все още са безотговорни ученици (нямам предвид съвестните деца, които си подготвят уроците и внимават в час). Ако няма такава възможност, може би ще бъде добре да се помисли за разработването ѝ. Приятен ден!

    1. Здравейте, благодаря за обратната връзка.За момента няма такава опция. Помолете преподавателите да изпращат съобщение с домашните работи.
      Поздрави!

    1. Здравейте,
      Зависи какъв достъп искате да му дадете. Може да го добавите като нов потребител с роля системен администратор, ресурсен учител или предагогически съветник, като така ще има достъп до всички паралелки. Можете и да го добавите като учител по даден предмет и да го добавите в предмети и учители в съответните паралелки. След това обаче задължително трябва да го изтриете от там, за да не се визуализира в дневника.
      Поздрави!

  7. Моля Ви най-учтиво да посочите стъпките за архивиране на дневник в ЦДО в ШКОЛО. Само следобедните учители всеки ден имахме по 6 часа и децата много с уморяваха от 2 часа ООФА и ЗИ. отделно пишехме по 2 и често и 3 домашни.Моля, коментирайте!
    Благодаря!

    1. Здравейте, дневниците за ЦДО се генерират от модул деловодство – дневници, точно както се генерират и дневниците за основните паралелки. Единствената разлика е, че на стъпка 4 се въвежда ръчно годишната програма. След това се свалят в ПДФ формат и се качват в сайта на НЕИСПУО.
      Поздрави!

  8. Здравейте, учебната година свърши и точките, водещи към модула „Виртуално училище“ изчезнаха, така че нямам достъп до виртуалната стая. Това нормално ли е?
    Поздрави!

  9. Здравейте, днес трябваше да присъствам на родителска среща през Школо. За съжаления обаче излезе надпис:403 Нямате права да достъпвате тази страница. Свържете се с администратора на вашето училище за повече информация.
    За съжаление родителската среща беше в 18ч. и никой не работи по това време. Детето нямаше проблеми с профила, когато учех дистанционно.
    Моля за вашето съдействие.

  10. Здравейте,незнам дали тук е мястото но искам да попитам възможна ли е корекция на фамилият? При регистрацията съм допуснал грешка ,като съм добавил една буква в повече.Ще съм ви благодарен ако ми съдействате в отстраняването на проблема.

    1. Здравейте,
      Да, възможна е. Моля, обърнете се към класен ръководител.
      Поздрави!

  11. Здравейте, днес трябваше да присъствам на родителска среща през Школо. За съжаления обаче излезе надпис: Нямате права да достъпвате тази страница. Свържете се с администратора на вашето училище за повече информация.
    За съжаление родителската среща беше в 17:30ч. и никой не работи по това време.
    Моля за вашето съдействие.

  12. Здравейте, как може ученик да влезе в час не със своя клас, а с друг? Например ако се налага поради отсъствие да влезе в часа с друг клас.
    Моля за вашето съдействие!

    1. Здравейте, трябва да го добавите в стаята на другия клас.Става през всички стай – избирате стаята – редактирай.
      Поздрави!

  13. Здравейте!В менюто изобщо не ми излиза виртуална класна стая,профилът е на ученик,не мога да разбера какъв е проблемът и не мога да се оправя сама,има някои от училище,който може да дойде и да оправи проблемът!Не разбирам от компютри и не виждам изход от ситуацията!

    1. Здравейте,
      Вашето училище не изпозлва този модул.
      Поздрави!

  14. Имам проблеми със споделяне на екрана – учител съм по Английски и ппонякога спедлям с тях учебни клипчета и електронен учебник. На втората минута след като видеото тръгва лаптопът блокира, прекъсва ми интернет връзката и се налага да рестартирам. Скростта на връзката е 73 мб/сек, браузърт ми е Google Chrome и не използвам антивирусна програмал

    1. Здравейте,
      Разбрах че сте разговаряла с колега от техническия отдел. Проблемът ви е предаден към програмистите.
      Поздрави!

  15. Здравейте,
    При провеждане на час,постоянно се превключват екраните на съучениците ми когато кажат нещо, има ли възможност да бъде само на госпожата екрана.

    1. Здравейте, не, няма подобна опция. Системата автоматично включва екрана на потребителя, който говори.
      Поздрави!

  16. Здравейте,
    сина ми има две неизвинени отсъствия, а твърди че е бил във ВКС! Учителката прави в края на часа устна проверка на присъстващите, а на него точно тогава му се рестартира компютъра и „логично“ получава отсъствието. .. Може ли да получа лог с присъстващите/логналите се и имат ли достъп учителите до такъв? Може ли да се влезе в изтекла, като време ВКС, разбира се с логин на ученика от оригиналния линк и да се видят участниците/логналите се? Пази ли се история, за колко време и кой разполага с нея?
    Благодаря предварително!

    1. Здравейте, да, пази се информация. Достъп до нея имат администраторите в училищата и те могат да ви я предоставят.
      Поздрави!

  17. Здравейте! Имам нужда от помощ. Когато детето ми е във ВКС не се пуска камерата. Изпълнила съм всички указания-дала съм позволения за използване на камерата, влизаме през chrom, лаптопът ни е нов и няма проблем с камерата по принцип. Единствено през телефонът ми може да се свърже и камерата. Какво да направя? Излиза ми този жълт прозорец от лявата долна страна на екрана, който ме предупреждава, че не мога да я използвам, а прозорчето, което трябва да показва образа е сиво.
    Благодаря предварително.

    1. Здравейте,
      Моля, инсталирайте програма за отдалечен достъп и се свържете с нас на 0999 996 995.
      Поздрави!

  18. Здравейте,устройството ми е таблет потдържа windows 8 операциона система Microsoft,когато вляза в виртуалната стая ми показва бял екран иэнемога да се свържа.опитах се да включа микрофон и камера от катенарчето,както сте показали но ми излиза това: Website Identification. DigiCert Baltimore Root has identified site as: vs.shkolo.bg. This connection to the server is encrypted. Какво да правя

    1. Здравейте,
      Моля, инсталирайте мобилното приложение на Школо.
      Поздрави!

  19. Здравейте!
    Влизам във виртуалната класна стая от телефон и не мога да споделя екрана си. Какво трябва да направя, за да успея? Когато влизам от компютър успявам.

    1. Здравейте,
      През телефон няма опция за споделяне на екран. Записано е за разработка, но не мога да се обвържа със срок.
      Поздрави!

  20. Здравейте! Може ли да проверите дали по някаква причина ми е блокиран микрофонът? До преди 2 седмици работеше, на други платформи работи. Благодаря!

  21. Здравейте! Детето ми е в 7 клас и не мога да видя в статистиката на кое място е по успех в класа. Излиза ми съобщение.

    1. Здравейте, не става съвсем ясно какъв е проблемът – не е актуална статистиката или излиза съобщение, което закрива екрана със статистиките?
      Ако става въпрос за първата възможност – в момента има забавяне в статистиките, поради разработване от страна на екипа от програмисти. Очакваме от дугата седмица забаването да бъде отстранено.
      Във втория вариант – можете да затворите въпросното съобщение.
      Поздрави!

  22. Здравейте!
    Микрофонът ми спира да работи, когато споделям екрана на лаптопа. При споделяне на изображението от камерата, звукът се чува.
    Операционната ми система е Windows 8.1. Използвам последната версия на Opera.
    Ако споделя клип, учениците чуват звука от клипа, но ако споделя файл, по който искам да говоря, учениците не чуват звук. Използвам камера с микрофон A4TECH PK-910H.

    1. Здравейте, по този начин описан проблем, предполага недостатъчна скорост на интернет, но би било най-добре да се обадите на тел. 0999 996 995, за да направим тест и да потърсим причините.
      Поздрави!

  23. Здравейте,
    При провеждане на час,постоянно се превключват екраните на учениците. Има ли възможност да бъде само на госпожата екрана?

    1. Здравейте, на този етап няма такава възможност.
      Поздрави!

  24. Здравейте! Може ли да се споделя екран от мобилно устройство в Shkolo.bg?

  25. Здравейте, има ли начин да бъде спряна възможността ученици да пишат в чата на виртуалната класна стая?

  26. Здравейте,
    използвам Google Chrome за достъп и доскоро можех да ползвам камерата, но от няколко дни Skolo.bg няма достъп до нея. Съобщението е, че е по неизвестна причина. Можете ли да помогнете?

    1. Здравейте, след последният update на браузъра, при някои потребители се получи този проблем. Екипът ни работи по отстраняването му и очакваме идната седмица всичко да е наред. До тогава Ви препоръчваме да си свалите браузър Opera, с който няма да срещнете този проблем.
      Поздрави!

Коментирай

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.