Дистанционна форма на обучение

Във връзка със зачестилите грипни епидемии и появата на COVID-19 на територията на страната и последвалата от това невъзможност на училищата да провеждат присъствения занятия екипът на ШКОЛО постоянно получава запитвания относно възможностите на платформата за дистанционна форма на обучение.

По-долу описваме функционалностите, които могат да се ползват за тази цел.



Модул "Комуникация"

В платформата Школо са регистрирани близо 1 млн. потребители. От тях 50 000 учители и 950 000 ученици и родители, които ежедневно ползват платформата през уеб браузър или мобилно приложение. Комуникацията с тях е възможно да се случи моментално посредством модул "Комуникация".



Модул "Учебни материали"

Модулът позволява споделянето на учебен материал (урок, домашно задание, упражнение и т.н.) с определена група потребители (напр. вашите ученици). В платформата вече има качени 7000 учебни ресурса, като над 4000 от тях са публично достъпни.



Модул "Тестове"

Модулът позволява създаване на упражнителни или изпитни тестове. При изпитния тест има определен прозорец от време, в който учениците имат възможност да попълнят теста (напр. 90 мин). След като изтече въпросният период учениците вече може да видят отговорите и да разберат как са се справили. Оценяването на тестовите работи на учениците може да се случи в автоматичен или полуавтоматичен режим. Към момента в платформата са създадени над 1000 теста.



Запис на видеоуроци

В допълнение към всичко останало учителите могат да записват видеоуроци посредством програмата OBS Studio. Програмата е безплатна и преведена на български език.

След като запишат видео, учителите могат да качат записа в модул "Учебни материали" на платформата ШКОЛО и да го споделят със своите ученици. Видеоурокът може да бъде гледан от учениците директно в платформата ШКОЛО.

Вижте подробните инструкции за създаване на видеоурок в следното ръководство.

Екипът на ШКОЛО остава наличен за съдействие и помощ в случай на технически затруднения.

71 коментара за “Дистанционна форма на обучение”

  1. А ако училището не е заплтило модулите…………….? Защо не се направи за всички независимо дали ги има или няма!

    1. Защото ще е крайно некоректно спрямо училищата, които вече са си заплатили достъпа до въпросните модули (около 80% от училищата).

      1. Здравейте! Може ли сега да се плати? Каква е стойността?

          1. Много удобно да земате парите на хората

  2. Проучете това https://jitsi.org/ – може да го включите в платформата и да имаме възможност за онлайн обучение, когато има грипни ваканции.

    1. Благодарим ви за предложението! В момента разглеждаме няколко възможности за конферерентни видео разговори (виртуални стаи). Интеграция с Jitsi е една от разглежданите възможности.

        1. Здравейте, да, вече има. Можете да се свържете с търговския си предстваител.
          Поздрави!

  3. Здравейте, преди имах достъп до материалите, а от известно време нямам. Бихте ли ми отговорили защо, моля.

    1. Здравейте, училището не е заплатило за този модул.
      Поздраи!

  4. Проблемът е, че никой учител не може да е сигурен дали теста е решен от самия ученик или някой друг го е решил вместо него за да изкара по-висока оценка.

    1. Напълно резонен въпрос поставяте. В момента търсим технически средства и идеи за разрешаването му.

  5. Здравейте, има ли ограничение за формата на видеофайла и неговата големина, който може да се изпрати до учениците? Опитах с програмата OBS Studio, прави ги във формат mkv, конвертирах до mp4 и пак не се причаква като съобщение до учениците, файлът е с големина около 180 МВ.

    1. В модул „Учебни материали“ всички видео файлове до 2GB се качват в успешно. Ако се опитвате обаче да пратите видео файл като съобщение, това е невъзможно – в съобщенията е забранено да се прикачват видеофайлове.

      1. Опитвам се да кача видео урок 1,3ГБ и не ми разрешава.

    1. В случая се визира функционалност по изпращане, получаване и менажиране на съобщения.

  6. Здравейте!

    Синът ми е регистриран, но не си знае Username и парола за достъп. Как можем да ги възстановим спешно?

    1. Натискате на „Забравена парола“ или правите нова регистрация със същия телефонен номер.

  7. Здравейте, не мога да инсталирам OBS Studio. Изписва ми това:OBS Studio requires some additional files (Visual C++ 2017 Redistributables) that are not currently installed on your system. Please run this Microsoft installer in order to continue setup:

    Visual C++ 2017 Redistributable [64 bit] – vc_redist.x64.exe

    1. По принцип не би трябвало да ви излиза това съобщение. Но ако се е появило, това означава, че има нужда да инсталирате една библиотека. За целта:
      1) влезте на този адрес https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=48145
      2) натиснете червения бутон „DOWNLOAD“
      3) изберете „vc_redist.x64.exe“
      4) натиснете синия бутон долу-вдясно „Next“
      5) сега браузърът ви трябва да е изтеглил файл с наименование „vc_redist.x64.exe“. Стартирайте този файл.

      В резултат ще се инсталира въпросната библиотека „vc_redist.x64.exe“.

      След което може да продължите с инсталацията на OBS Studio.

      1. Здравейте!Инсталирах OBS Studio , но имам проблем със заснемането на екрана. Изпълнявам стриктно инструкцията,но когато стигна до заснемане на екрана той остава черен и не се появяват онези прозорчета. Правих опити няколко пъти,деинсталирах и отново инсталирах ,но без успех. Благодаря!

        1. Здравейте,
          Ако все още изпитвате техническия затруднения,
          Можете да ни се обадете на телефон 0999 969 695, за да ви съдействаме.
          Поздрави!

    1. Звъннете в понеделник на телефоните за техническа помощ, моля.

  8. Здравейте! Може ли сега да се доплати за определени модули? Каква ще е стойността ако се допълни абонамента с
    определени модули, например с необходимите ни – деловодство/лично образователно дело 8-12 клас/,учебни материали и видеоуроци/тестове?

    1. Търговски представител на ШКОЛО ще се свърже с вашия директор, за да предостави оферта.

  9. Не може да се прави регистрация на нов потребител, оправете си платформата! От понеделник започва дистанционно обучение в доста училища, децата, които нямат регистрация как да я направят? През телефон – не се изпраща смс с код, през Фейсбук изписва грешка, телефоните Ви са изключени.

    1. Имаше технически проблеми с изпращането на SMS съобщения тази нощ. Проблемът е отстранен сутринта в 10:00ч. Телефоните за техническа помощ работят от понеделник до петък.

  10. Трудно ми е да кача упражнителен тест – на видеото има опция за време на активност – календар /освен минутите/, но на моя прозорец нямам и тогава непрекъснато излиза Грешка във формата. Освен това – непрекъснато ми нещо стопира – трепти екрана, не се движи нагоре-надолу, нищо не мога да направя – изнервящо! Защо??? Искам да си подготвя неща за понеделник, а губя време. И ако ми кажете, че нещо не е платено, бих Ви приканила за благородство в този момент – дайте достъп до учебни материали и тестове за всички поне за двете седмици, в които се опитваме да осъществим процес в извънредното положение. Сега е събота – аз работя заради предстоящата седмица, в която часовете няма да са по 45 мин. И сега консултирам, говоря с притеснени ученици. Така са много учители и едва ли на някого му идва наум, че тези часове, дни работа някой ще ги нлати. Моля за съпричастие:)

    1. Здравейте, най-вероятно имате инсталирана някаква добавка към браузъра, която пречи на работата ви с платформата. Пробвайте с друг браузър (напр. Firefox или Internet Explorer).

    2. Как да вляза във виртуалната класна стая от мобилен телефон?

  11. Здравейте,
    Искам да попитам, до понеделник ще е готов ли модула с виртуалните стаи или единствена възможност в случая е запис предварително на уроците с OBS ?

    1. Не може да обещаем за понеделник, но някой ден идната седмица планираме да има първа версия на виртуалните стаи.

  12. Здравейте!
    Изгледах видеото с разяснения към OBS STUDIO. При мен възниква проблем по отношение заснемането на екрана. След като дам два пъти „Ок“, екранът не се появява. Излиза в горния ляв ъгъл малко червено квадратче, което не мога да разпъна.

    1. При мен също. Разрешихте ли този проблем? Виждам,че запитването е отдавна,но няма отговор.

  13. Здравейте! Може ли сега да се доплати за определени модули? Каква ще е стойността ако се допълни абонамента с
    определени модули, например с необходимите ни учебни материали и видеоуроци/тестове?

    1. Здравейте, да, може. Свържете се с търговския си представител за повече информация.
      Поздрави!

  14. Здравейте! Спазих указанията за качване на учебен материал с ограничен брой потребители. Когато предприемам стъпка да изпратя съобщение на учениците си, не ми се появява каченият файл (излиза „Добавени от мен“ – 0). Къде греша?

    1. Здравейте,
      Изчистете филтрите и материалът ще се появи.
      Поздрави!

  15. Здравейте! Не успявам да запиша звуков файл повече от 70 сек. Защо е така?

  16. Здравейте.Имам проблем.Когато се опитвам да регистрирам ученик не ми изпращате шестцифрения код и системата ми блокира номера!!!Пробвах и с други номера и не става!!Спешно е!!

    1. Здравейте,
      Моля, ако все още имате проблем, изпратете ми данни за училище, клас и ученик на support@shkolo.com
      Поздрави!

  17. Здравейте, от вчера се опитвам да споделя уроци с учениците. Аз виждам добавените от мен материали и до кого съм дала достъп, но учениците не получават известия.

    1. Здравейте, при качване на материал не се получава известие. Необходимо е да копирате линка към съответния материал и да го изпратите като съобщение до съответните потребители.
      Поздрави!

  18. Здравейте,
    Поздравления за усърдията! Оценяваме го! Макар, че някои си работим от миналата година активно с Школо – качване на материали, генериране на тестове.
    Вчера, генерирах 2 теста, но виждаме (ученици и аз), че при стартиране на тестовете, не позволява да се въвеждат отговори, когато аз съм задала отговора да е „дълъг текст“. Може ли да ми върнете отговор, от кога ще е възможно да се пише там?

    1. Има ли вече възможност, учениците да решават тестовете – да въвеждат отговори, когато трябва да тип „дълъг текст, есе“?

  19. Здравейте,
    Може ли да обясните как се използва бутонът „Оцени“, който се появява при резултатите от тестовете на учениците. Не разбирам също защо само част от отговорите на учениците се отбелязват като „Чакащи оценка“, а друга част попадат в полето „Резултати“ веднага след изпращане на попълнения тест.

    1. Здравейте, бутонът „Оцени“ се използва само когато има въпрос с отворен отговор (дълъг текст, есе). Тогава е необходимо да прочетете отговора и да го оцените.
      Поздрави!

  20. Здравейте! На телефон Huawei (профил на ученик) не виждам иконка за прикачване на файл в дискусия, създадена от учителя, с поставена задача, където решенията трябва да се снимат и прикачват в същата дискусия. Разбирам, че на други телефони (може би други модели/операционни системи) тя се вижда точно до иконата за изпращане на съобщението, както е видима и в профил, отворен на компютър. Има ли начин/настройка за показването на иконата за прикачане на файл и на телефон в нашия случай? Предварително благодаря!

    1. Здравейте, необходимо е да използвате уеб версията, а не мобилното приложение.
      Поздрави!

  21. Здравейте, ще заработи ли виртуалната класна стая през телефон, защото до момента не работи?

    1. Здравейте! Пробвайте с браузър Google Chrome и отмекта в настройките на „Настолен сайт“. Можете също така да опитате и с приложението Jitsi Meet

  22. Искам да питам когато вляза във виртуално училище , защо не ми излизат виртуалните класни стаи

    1. Здравейте, с какъв профил и от какво устройство влизате?
      Поздрави!

  23. Здравейте! Училището преди близо месец е заплатило пакет Дигитален лидер“ До този момент ние нямаме възможност за виртуална класна стая? Не са ли свързани нещата? Друго ли трябва да се заплати? Факт е, че месец по-късно, аз като учител не виждам опция за създаване на виртуална класна стая.

    1. Здравейте,
      Модул „Виртуално училище“ не е обвъразан пакет „Дигитален лидер“. Необходимо е допълнително заплащане.
      Поздрави!

  24. Моля, дайте инструкции за вклизане във виртуалната класна стая за компютър?

  25. Здравейте! Имаме таблет, през който не можем да свалим jitsii meet. Има ли възможност да се използва друго приложение за видео разговори?

    1. Здравейте, на този етап няма друго приложение, което да използвате.
      Поздрави!

  26. Здравейте,
    Учениците ще правят за първи път електронен тест в Школо. Получили са покани. Как старира теста за тях, какво виждат те и как започват

  27. Здравейте! Има ли безплатен период за ползване на виртуална класна стая?

    1. Здравейте, свържете се с търговския с представител.
      Поздрави!

  28. Здравейте синът ми не може да влезе във вируалната си стая ,черен екран,работи с лаптоп.

    1. Здравейте,
      Проверете дали няма блокирани бисквитки. Кликнете на катинарчето в горния ляв ъгъл и изберете бискивтки.
      Поздрави!

Коментирай

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.