На кое място е детето ми с успеха си по конкретен предмет – Shkolo.bg
 

На кое място е детето ми с успеха си по конкретен предмет

ВНИМАНИЕ: Настоящето ръководство е актуално само за родители.

 

1. Изберете модул "Статистики"

И натиснете върху името на вашето дете.

 

2. Натиснете върху "Всички предмети"

 

3. Изберете предмет от падащото меню

 

4. Готово! Виждате статистика само за този предмет.

16 коментара за “На кое място е детето ми с успеха си по конкретен предмет”

  1. Здравейте,поздравления за модернизирания електронен дневник.Много е удобен за родителите.
    Имам предложение – относно статистиката , възможно ли е да се направи така,че да се разбере детето
    реално на кое място е по успех в класа, защото когато е по азбучен ред и детето се казва – напр.Яница,
    това значи, че никога няма да се разбере на кое място по успех е реално детето.Бихте могли да направите – напр 3 деца на 3 място
    4 деца на първо място… Така,когато децата ни искат да знаят на кое място точно са – да разберат и да се стимулират.
    Надявам се да бъда разбрана правилно.Това е само за статистиката в класа, а не за випуска и за училището.

    1. Здравейте, ще го обсъдим с колегите, но вече имаме толкова много заявки за нови функционалност и подобрения, че тази промяна със сигурност няма да е готова преди Септември 2018.

  2. Здравейте, работя с Школо през iphoneX, но функциите и статистиките ми излизат в супер ограничен вариянт, например: няма редакция на снимка, дневни статистики няма, много различно, каква е причината?

    1. Здравейте! Мобилното приложение е създадено с цел бърз и олекотен достъп до съдържанието в Школо. Можете да ползвате пълната функционалност в уеб версията, която можете да ползвате на копютър, таблет, също и на телефон.
      Поздрави!

  3. Здравейте,
    Присъединявам се към горното предложение. Чудесно е, че има статистики, считам, че е много полезно да има такива, но в сегашния си вид те не са особено информативни. Заради подребата в азбучен ред, на практика изобщо не може да се разбере реалната позиция на детето в класа, а още по-малко във випуска и училището. Децата с еднакъв успех трябва да са на една и съща позиция. Азбучният ред води до толкова големи отклонения, че трудно може да се нарече статистика.

  4. Изнесената статистика по този начин не е вярна. Не може да има класиране по успех и едновременно по азбучен ред. Редно е да се реализира класиране само по оценка.

  5. Здравейте, интересува ме ще има ли скоро промяна в статистиката и азбучния ред, за да може децата с един и същи успех да са на една и съща позиция, като има и информация колко деца са на една и също позиция.

  6. Здравейте, интересува ме защо в Статистики/ Класация на сина ми излиза съобщение „Ученикът не е включен в класациите за успех.“ другите Статистики са активни. Кой може да го активира аз или класния ръководител

    1. Здравейте! От известно време насам, училищата могат да решават дали да изключват класирането за учениците от начален етап.
      Особено в I-III клас, където по принцип все още оценяването е качествено, тази опция се предпочита от все повече от училищата. Поздрави!

  7. здравейте,
    днес отворих школо но в поле статистика се изписва“ ученикът не е включен в класациите за успех“. не виждам причина, защото има въведени 3 оценки от 8.01, които са видими и налични. моля за съдействие

    1. Здрявейте! Училището е изключило класацията за успех при началния етап (1-3 клас). Тази опция се предпочита от повечето училища за най-малките ученици.

  8. Здравейте,
    Каква е причината детето ми да не е включено в класацията по успех?
    До един момент излизаше като класиране, след това започна да изписва, че не е включено – втори клас е.

    1. Здравейте!
      Въведена е опция в нашата система, училищното ръководство да изключи статистиките за децата от 1. клас до 3. клас. Това е причината да не ги виждате вече.
      Поздрави!

  9. Здравейте,
    Още в края на януари ви сигнализирах, че платформата ви е в разрез с
    НАРЕДБА № 11 ОТ 1 СЕПТЕМВРИ 2016 Г. ЗА ОЦЕНЯВАНЕ НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ОБУЧЕНИЕТО НА УЧЕНИЦИТЕ – чл. 24, ал. 2, според който „срочните и годишните оценки на учениците от ІV до XІІ клас се формират с точност до цяло число“. Ако учителят потвърди т.нар. „прогнозна оценка“, тя остава в дневника като дробно число, което е недопустимо съгласно закона. Потвърждавайки прогнозната оценка, на учителят и през ум не му минава, че тя ще бъде отразена в дневника като дробно число. Той очаква да се закръгли до цяло число /говорила съм с учителите/ и съвсем основателно го очаква, защото срочни/годишни оценки като дробно число няма. Дори и прогнозната срочна оценка не може да бъде дробно число. В резултат на това, данните за срочен успех в платформата ви са неверни.
    На следващо място, по предметите изучавани едновременно като ЗУЧ и като ИУЧ-РП се формират отделни оценки. Това са два отделни предмета. Платформата обаче ги обединява като един и изкарва обща средно-аритметична оценка по тях. Което също е грешка на платформата и се отразява пряко върху истинността на информацията за среден успех.
    На коментарът ми така и не бе отговорено и не виждам да са предприети някакви действия по него.
    Вече сме втори срок и стават видни още грешки на платформата. При изчисляването на текущ успех платформата смята не само текущите оценки, но и срочните. Пределно ясно е, че текущ успех и срочен такъв са съвсем различни неща и не могат да се смесват. Като прибавим и това, че някои срочни оценки са отразени като дробно число, както и че два отделни предмета са обединени в един и е генерирана средно-аритметична оценка между тях, миш-машът става все по-голям. Нещо повече, не разбирам по каква причина текущите оценки от първия срок се обединяват с текущите оценки от втория срок при определяне на текущ успех. първият срок е приключил и текущите оценки в него са ирелевантни към каквото и да е било. Годишната оценка се формира при съобразяване на срочните оценки. Текущите оценки от първи срок не участват при формирането нито на срочната оценка от втори срок, нито на годишната оценка.
    В резултат на всички грешки и несъответствия със закона, изброени по-горе, към момента следните данни, отразени в дневника не отговарят на действителното положение и все повече се отдалечават от него:
    1. Данните за текущ успех;
    2. Данните за срочни оценки по някои предмети /тези, по които учителят наивно е потвърдил т.нар. „прогнозна срочна оценка“, мислейки си, че платформата е съобразена със закона/
    3. Данните за среден срочен успех /тъй като той се изчислява на база дробни числа, както и при обединяване на два предмета в един със средно-аритметична оценка между тях/
    4. Всички статистики – за текущ успех, за срочен, успех, за позиция в класа, випуска и училището, за брой оценки общо и по конкретен предмет.
    И проблемът не касае само статистиките. Вие предлагате за училището услуга по изготвяне на различни видове справки – за среден успех на ученик, за среден успех на клас и т.н. Предвид изложеното по-горе, каквато и справка да предоставите на училището, тя ще е с НЕВЯРНО СЪДЪРЖАНИЕ. Така, на практика въвеждате клиентите си в заблуждение и създавате условия за потенциални проблеми и за училището, и за учениците. Моля да имате предвид, че дневникът /включително електронният/ е официален документ, което означава, че имате задължение информацията и данните в него да са верни. Разбирам, че изграждането на такава платформа е процес и търпи развитие и като цяло намирам платформата на Школо за много добра, но същата работи от 2016г. и тези грешки още не са отстранени, а игнорирането на коментара ми в раздел „Как се смята срочен успех“ оставя у мен впечатлението за липса на желание за отстраняване на тези проблеми или евентуално, за неразбиране на проблема.
    Промените, които според мен трябва да бъдат направени, за да се отстрани проблема с невярното съдържание на дневника, са следните:
    1. Да се премахнат прогнозните срочни/годишни оценки /те са ненужни, всеки може да си сметне средно-аритметичното от текущите оценки/, или да се приведат в съответствие с Наредба № 11, т.е. да се представят като цял число.
    2. Да се премахне възможността за въвеждане на повече от една срочна оценка по един и същи предмет /и това го има – учителят, без да иска е въвел два пъти срочната оценка на дъщеря ми и така си стои, и платформата смята и двете оценки/;
    3. Предметите, изучавани като ЗУЧ и ИУЧ да се отчитат като два отделни предмета с две отделни оценки, каквито всъщност са.;
    4. При изчисляването на текущ успех да не се включват срочните оценки;
    5. Текущият успех и съответно статистиките за него да се изчисляват поотделно за всеки срок.
    Надявам се, че този път коментарът ми няма да остане без отговор и ще ни информирате дали възнамерявате да отстраните посочените проблеми.

    1. СРЕДЕН УСПЕХ
      Средният успех, който родителите виждат, НЕ се подава в нито един официален документ към МОН. Средният успех, който виждате, е допълнителна информация, предоставена ви за ваше улеснение. Ако конкретно вие не одобрявате начина, по който се пресмята средния успех, просто игнорирайте тази информация. Възможно е да има промени в начина, по който се пресмята средния успех за родителите, но поради липса на капацитет не можем да се ангажираме със срок за изпълнение.
      По отношение на справките, които училищното ръководство генерира през платформата, там логиката на изчисление е различна и постоянно търпи промени.

      СРОЧНИ ОЦЕНКИ
      Оценките в ШКОЛО биват официални и детайлни. Официалните оценки са ЦЕЛИ числа. Оценките и справките, които се подават към МОН, включват само официалните оценки.
      В допълнение системата поддържа и тъй наречените детайлни оценки. Те могат да бъдат дробни. Детайлните оценки се ползват с информативна цел (както за родителя, така и за учителя). Детайлните оценки не се пращат към МОН. Това, което желаете е при пресмятане на среден успех в родителските профили да се взимат официалните оценки (6.00), а не детайлните (5.50). В момента не можем да се ангажираме със срок за тази промяна.

      ПРОГНОЗНИ ОЦЕНКИ
      Благодарение на електронния дневник тенденцията е учителите да оценяват учениците все по-често. В резултат от това, в някои паралелки се въвеждат 30+ оценки (за един срок, за един ученик, по даден предмет). Смятането наум не е опция в този случай. Респективно, НЕ планираме премахване на прогнозните оценки като функционалност.

      ФУЧ и ИУЧ
      Броя на предметите в дадена паралелка (и вида подготовка) зависи изцяло от училищните администратори. Никой не ги спира да добавят един и същи предмет два пъти (веднъж изучаван в ИУЧ, другия път – в ФУЧ или друго). До момента не съм чувал някой да се е оплакал от подобен проблем.

      Извиняваме се, ако не успяваме да отговорим на всички въпроси. Не е преднамерено, просто сме засипани с работа и работим денонощно по този мащабен проект.

Коментирай

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.