Снощи пуснахме обновена версия на платформата. Новостите в системата касаят най-вече преподавателите и администраторите. По-долу може да разгледате конкретните промени.
1. СОП оценки (качествени)
Учителите вече може да въвеждат СОП оценки само по конкретен предмет.
Досега системата не позволяваше един ученик да получава качествени оценки по БЕЛ и количествени по Математика.
2. Училищно външно оценяване (УВО)
В дневниците на 7 клас вече може да се въвеждат и УВО оценки (училищно външно оценяване) по БЕЛ и Математика.
Досега системата позволяваше въвеждаше само на оценки от НВО и ДЗИ.
3. Дневник - отзиви
Учителите вече могат да въвеждат дълги отзиви (до 10 000 символа).
Досега системата позволяваше въвеждане само на кратки отзиви (до 500 символа).
4. Дневник - учителски заместници
Когато в даден клас по даден предмет е имало заместващ учител през годината, то неговото име вече се показва в дневника на класа.
Като цяло този месец новостите са по-малко, защото основната част от екипа работи по разработката на два нови модула:
Модул "Тестове"
В този модул учителите ще имат възможност да създават свои тестове и да изпитват учениците върху тях (както изцяло онлайн, така и върху принтирана версия на теста). Родителите ще бъдат автоматично известявани за резултатите на техните деца.
Модул "Тематични разпределения"
В този модул учителите ще могат да въвеждат и обменят помежду си тематични разпределения. Разпределенията на няколко български издателства също ще бъдат публикувани там и учителите ще имат възможност да ги преизползват.
Браво на целия екип за неуморната работа и постигнатите резултати. Бихте ли информирали с какви функционалности ще бъде дневникът в началото на септември, за да са спокойни преподавателите в училищата, които вече няма да ползват хартиени дневници. Т.е. ще бъдат ли улеснени още повече за нанасяне на отсъствия и закъснения в началото на всеки час и др.п.?
Най-важните функционалности за септември месец са:
1) МОЯТА ПРОГРАМА
Това е нов екран към модул Дневник. На този екран учителите ще виждат своите часове за деня. На този екран те ще могат да въведат всички оценки и отсъствияот едно място. В момента работим с екип от дизайнери, които обмислят как точно да изглежда екранът, така че да е максимално ефективен и удобен. Това би трябвало значително да улесни въвеждането на информация в системата.
2) МОБИЛНО ПРИЛОЖЕНИЕ
Предстои нов редизайн на мобилното приложение. По новата версия работят двама програмисти и двама дизайнери. Новата версия би трябвало значително да улесни живота на преподаватели, които въвеждат оценки и отсъствия още в часа. В моблното приложение също ще има екран „Моята програма“.
3) Модул ТЕМАТИЧНИ РАЗПРЕДЕЛЕНИЯ
Скоро ще пуснем нов модул – Тематични разпределения. Целта е да улесним въвеждането на разпределения и да дадем възможност учителите да отбелязват коя тема в кой час е била взета. По този начин родители и ученици ще знаят какво точно са изпуснали, в случай на отсъствие от занятие. Добрата новина е, че сме в напреднала фаза на преговори с няколко издателства, които ще предоставят своите разпределения в системата, за да могат учителите да ги преизползват.
4) УСТОЙЧИВОСТ НА ПЛАТФОРМАТА
През септември платформата ще е готова да посрещне 1 000 000 потребители. Също така ще поддържаме едновременно две копия на системата – в две различни географски локации в Европа. По този начин, ако едното копие стане недостъпно, то потребителите автоматично ще бъдат пренасочвани към другото копие (без дори и да разберат). Това се прави с цел системата да е достъпна в 99.999% от времето. Тази година имахме случай, при който системата бе недостъпна цели 24 часа. С въпросната репликация – подобни случаи вече не би трябвало да има.
Това са само част от новостите, които предстоят.
Значи, в началото на годината ще си въведем тематичните разпределиния, които са задължителни, а след всеки час ще можем да редактираме темата на часа, така че да отрази реално постигнатото от нас, така ли?
Да, точно такава е идеята.
Кога ще имате опция за педагогически съветници? Макар че сме педагогически специалисти, нашата дейност има определена специфика. Тъй като ние не работим по фиксирано седмично разписание /график на часовете/ , намесите ни са ситуативни, според нуждите – срещи за вземане на мерки по отношение на дисциплината на ученик, провинил се в часовете, кризисна интервенция, работа с ученици с отсъствия ,превенция на агресия,съобразно необходимостите и т.н.Доколкото разбирам, това ще се преодолее с опцията за редактиране на материала съобразно постигнатото за всеки час.Но има и други особености В досегашните си дневници на хартиен носител не отбелязвахме отсъствия; често ни се налага да работим с ученици от различни класове.Предвиждате ли някакво осъвременяване на платформата и за нас?
Здрвейте, г-жо Недкова!
От 20 март поддържаме роля „Педагогически съветник“ и роля “ Ресурсен учител“. Може да видите точка 11 от следния бюлетин:
https://www.shkolo.bg/blog/newsletter-mar-2018/
Педагогическият съветник има достъп до всички класове в училището и може да нанася и редактира санкции – директно в дневника на съответния клас.
Зададохме ви роля „Педагогически съветник“, вече би трябвало да имате достъп до някои от модулите в системата. Влезте и проверете пак.
Успешен ден!
По-горе споменавате,че към модул Дневник ще има нов екран Моята програма.Дали не говорите за Моят час?И от утре там ли ще се вижда нашата лична програма за деня,където ще трябва да си нанесем материала?
Да, точно така. В „Моят час“ виждате програмата си ден за ден. А в „Статистики – Мои часове“ може да видите програмата си за цялата учебна година.