Имам проблем с виртуалната класна стая. Какво да направя?

Понякога възникват проблеми с достъпа и връзката във виртуалната класна стая. Ето най-често срещаните случаи и възможните решения за отстраняването им.

Имам достъп, но видеото и звукът прекъсват, качеството им е ниско, връзката се разпада
  • Тествайте интернет скоростта на интернет връзката си в сайта fast.com. Ако в конкретния момент е под 20 Mb/s международна скорост, това означава, че интернетът ви е бавен. Ако при вас всичко е наред, но при някой друг има прекъсвания, възможно е проблеми с интернета да има учителят или някой друг от участниците.

Влизам от компютър:

- След посочване на виртуалната стая, виждам само бял или черен екран.
  • Сменете браузъра. Съветваме ви да работите с някой от следните: Google Chrome, Mozilla Firefox и Opera Browser. По възможност инсталирайте и трите и опитайте с всеки един от тях.
  • Влезте в Школо през инкогнито режим на браузъра
  • Проверете дали са позволени бисквитките, включително и от трети страни
  • Изчистете кеш и бисквитки

Моля, при нужда потърсете в гугъл как може да достигнете до тези настройки в браузъра ви.

- След посочване на виртуалната стая, виждам съобщение за проблем на връзката със сървъра (или намръщено човече)
  • Моля изключете антивирусната си програма и опитайте отново.
  • Изключете добавките към браузъра, които може да са свързани с антивирусната ви програма
  • Изчистете кеш и бисквитки
  • Опитайте да се свържете през друга интернет мрежа (например с мобилен интернет). Понякога пролбремът с връзката идва от интернет доставчика
- Влизам във ВКС, но не могат да ме виждат или чуват
  • Сменете браузъра
  • Проверете дали сте дали достъп на микрофона и камерата в настройките на браузъра
  • Проверете дали е посочено коректното устройство от иконките за микрофон и камера във виртуалната стая
  • Проверете дали микрофонът или камерата ви работят коректно в друга платформа или вижте дали дават индикация в настройките на Windows
  • Получавате съобщение, че микрофонът или камерата е недостъпна - проверете дали е позволен достъп на микрофона в браузъра в настройките на Widnows
  • В случай, че ползвате външна камера или микрофон, инсталирайте драйвърите от сайта на производителя
  • Преинсталирайте драйвърите за микрофона и камерата
- Влизам във ВКС, но не мога да чувам
  • проверете силата на звука
  • ако ползвате слушалки или друг вид въшно устройство, проверете дали е свързано правилно

Влизам от смартфон (таблет)

Влизам от мобилното приложение
  • Рестартирайте приложението и влезете отново в стаята
Влизам от браузъра на смартфона (таблета)
  • Затворете браузъра както и приложението на Jitsi, ако имате инсталирано. След това отворере браузъра, влезте в vs.shkolo.bg, отидете отново в стаята

14 коментара за “Имам проблем с виртуалната класна стая. Какво да направя?”

  1. При мойте дечурлига работи с Chromium. Само немога да разбера каква е минималната РС конфигурация за да работи добре.
    Браво момчета, хубаво сайтче сте сглобили.
    Успех на екипът!

    1. Здравейте,
      През какъв браузър влизате? Опитахте ли да изчистите кеш и бисквитки?

  2. Здравейте баща на едно дете преди време направиха на детето ми регистрация и тя ми я донесе но аз понеже не можах да вляза смених парола и потребителско име и ролята на ученик смених с родител и сега тя не може да влиза да учи в виртуалната стая понеже в профила е с роля родител помогнете да оправим грешката

  3. Здравейте! Един от учениците ми не чува и не вижда, нито го чуват и виждат. Пробвахме с браузър google chrome, със слушалки и микрофон, от друго мобилно устройство. Дори му дадох моята регистрация и парола, за да влезе…и пак нищо. Пробва от телефон на радител с Андроид, същия проблем. В месинджър и Вайбър няма такъв проблем. Какво бихте ни посъветвали!

    1. Здравейте,
      Имате ли представа дали опитват с мобилни данни или през Wi-Fi? Възможно е да има някакви ограничения от интернет доставчика. Също така опитахте ли вие през профила на ученика дали има камера и звук?
      Поздрави!

  4. Здравейте! Имаме проблем със микрофона от виртуална стая синът ми се опитва да го включи и не се чува нищо .Работи със таблет acer андроид
    6.0.Някой ако може да помогне.Благодаря!!!

    1. Здравейте,
      Микрофонът външен ли е или използвате вградения? През приложението на Школо или през браузъра влизате?
      Поздрави!

  5. Привет! Моят проблем е, че лаптопът ми забива без видима причина веднъж на 2-3 часа работа в shkolo – картината „замръзва“, и абсолютно нищо не може да се направи освен хард рестартиране на компютъра. Лаптопът е с актуална версия на Win10, ползвам Chrome за влизане в shkolo, всички ъпдейти са инсталирани. Лаптопът не загрява прекомерно и минава успешно тестове за стабилност с екстремно натоварване на процесор, ssd и видео. Дайте ми идеи…започвам да се изчерпвам…

  6. Да. Пускам от youtube 4K видео и върви от същия браузър по 5-6 часа без проблем, stability test на AIDA64 върви по 12 часа без проблем, скоростта на интернета е 30-40mbit винаги (въпреки че надали има връзка с конкретния проблем). Аз съм в пълен шах 🙂

  7. Здравейте! От два дни влизайки в класрум през таблет, не можем да видим изображенията на съучениците, нито презентациите на преподавателите! Сякаш са с изключени камери, чува се всичко не не ги виждаме! Този проблем го нямаме влизайки през телефон! Какво ще ни посъветвате? Поздрави

    1. Здравейте, платформата, която използвате не се поддържа от Школо и не можем да Ви съдействаме.
      Поздрави!

Коментирай

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.