Статистиките в Школо – мощен инструмент в помощ на всеки родител – Shkolo.bg
 

Статистиките в Школо – мощен инструмент в помощ на всеки родител

Колко често ви се случва, научавайки поредната оценка за вашето дете, да се чудите това добър или слаб резултат е? Откъде знаете две-три забележки дали поставят вашето детето  в класация "проблемно поведение"? Без нужния контекст родителят няма как да се ориентира дали детето му се справя добре в училище - нито като успех, нито като поведение.

Затова екипът на ШКОЛО разработи модул "Статистики", посредством  който родителите могат да следят резултатите на своето дете, виждайки и "общата картинка" и как тяхното дете се вписва в нея.

Нека разгледаме няколко от всичките възможни сценария в помощ на родителя.

 

1. Нова оценка

Получавайки нова оценка, например Мн. добър 5, вие няма как да разберете дали това е колосален успех или пък посредствен резултат...

Използвайки обаче статистиките в Школо, вие можете да разберете на кое място в класа и на кое място във випуска попада вашето дете благодарение на този свой резултат.

Нещо повече - използвайки филтрите, може да следите резултатите по предмети или типове изпитвания. Така лесно може да анализирате с какъв тип изпитване вашето дете се справя най-добре или по кои точно предмети. Може да се забелязва девиация от общия пулс на паралелката при определени предмети или типове изпитвания. А както знаем, първа стъпка от решението на даден проблем е неговото осъзнаване.

 

 

 

 

2. Ново отсъствие

Както знаем много и малко са разтегливи понятия, ако нямаме отправна точка. Получавайки отсъствия по даден предмет, вие имате възможността да направите анализ това как се отразява на детето спрямо неговите връстници.

 

 

 

Също така можем да проследим дали няма завишение на отсъствията по определени предмети, което например може да се случва, когато вашето дете е в конфликт с конкретен преподавател.

 

 

 

Това са само част от възможностите на модул “Статистики”, с чиято помощ можете бързо да анализирате резултатите на вашето дете в контекста на случващото се в неговия клас, випуск и училище. Ако смятате, че има с какво да се обогати модула или имате предложение за нови функционалности, чувствайте се свободни да ни пишете на info@shkolo.com.

 

 

РЕДАКЦИЯ:

За да видите колко точно ученици имат по-висок успех от вашето дете трябва да натиснете върху класацията:

49 коментара за “Статистиките в Школо – мощен инструмент в помощ на всеки родител”

  1. Здравейте г-н Джоканов,

    Бихте ли ми разяснили какво точно означава „*подредени по най-висок успех и азбучен ред“? Каква връзка има забучния ред с успеха? Ако едно дете се казва Ангел Ангелов, а друго Ясен Ясенов и имат еднакъв успех на две различни позиции ли ще бъдат? По всички правила на математиката трябва да са на една позиция.

    Благодаря предварително за отговора.

    1. Имам предложение за повишаване обективността и полезността на статистиките. Добавете статистика „Всички 6-ти класове във вашия град“ и „Всички 6-токласници в България“ не само випуска в едно училище.

    2. Да, правилно сте разбрали, ако две деца имат еднакъв среден успех, те ще бъдат подредени по азбучен ред. В хода на учебната година оценките стават толкова много, че шансът за подобни еднакви успехи силно намалява. Но все пак чувам вашата обратна връзка и ще я вземем предвид.

      1. Здравейте,
        И аз се присъединявам към мнението на г-н Ясен Ангелов. Имам близначки с еднакви оценки до момента, но разликата в позициите им е няколко места, само заради подредбата по азбучен ред.

      2. Съгласна съм, че азбучния ред не бива да оказва влияние върху мястото в класацията. Ако има 5 деца с еднакъв успех, по-правилно е да са на едно и също място, а не да се подреждат по азбучен ред.

      3. Подкрепям мнението, че азбучният ред няма нищо общо с успеха. Въпреки, че повишава успеха си, синът ми стои на едно и също място в класацията. Мястото му в класацията е много близко до номера му в класа, т е мястото му в класа по азбучен ред. Успеха му е много близък до средния успех на класа.
        И е възможно да е 5 места напред заедно с 5 други ученици в рамките на класа. Възможно е да е 100 места по-напред заедно с 100 други ученици в рамките на училището.
        Аз осъзнавам, че статистиката е нереална. Но тази статистика го обезкуражава.
        Надявам се, скоро да добавите класация само по успех.

          1. Благодаря за отговора. На снимката пише:
            5 място –> 4 ученици имат по-добър резултат от общо 9 ученици.
            Това означава ли, че ако предишния ученик в класацията има същия успех като детето на 5то място, ще пише:
            5 място –> 3 ученици имат по-добър резултат от общо 9 ученици.

          2. Правилно сте разбрала.

    3. Здравейте,
      аз също смятам,че азбучния ред не трябва да е показател в класацията.

  2. Не мисля, че тази статистика може да бъде ориентир. Стандартите в различните училища са диаметрални. Единствената статистика, която мен като родител ме интересува и следя с интерес, е тази на място в класа. Тя е по-достоверна, защото децата са поставени в еднакви условия. Да не отварям темата, че имам и дете, което е към друга система за електронен дневник. Няма как да се обединят всички връстници дори в един град.

  3. Напълно съм съгласна с г-жа Каменова, че най-полезната статистика е мястото в класа, защото децата са поставени в едни и същи условия, но трябва да сe оправи „азбучния ред“, защото в момента статистиката е неточна и не става ясно колко деца, преди даденото, са с по-висок успех или са със същия, но името им започва с по-предна буква.

  4. Бодобни статистики въз основа на успеха на цялото училище са неадекватни. Няма как да сравняваме, успехът нна седмокласници с успеха на децата в основните класове. И кому е нужно? Не мисля, че е в помощ на когото и да било. Децата не са статистика!

    1. Разбираме позицията ви. Ако не желаете да се информирате за мястото на вашето дете в класациите, може да скриете статистиките изцяло с бутона „Скрий всички статистики“.

      1. За мен статистиката е много полезна. Адмирирам! Който не желае, може да не я ползва.

    2. Подкрепям мнението, че децата не са статистика! Всички тези графики и това съревноваване са малко пресилени. Децата не са стока, продукт или валута, за да бъдат сравнявани по този начин. Представете си какво ще стане като самите те разберат за начина, по който ги сравняваме един друг. Представете си, че започнат самите те да изтъкват „ранга си“ и да използват това? Как ще се почувстват тези с по-нисък ранг? Дали ще е мотивиращо или депресиращо?

      1. Разбирам и уважавам позицията ви. Именно поради тази причина сме предоставили възможност да скриете статистиките от вашия профил. И 0.13% от всички родителите са се възползвали от тази възможност.
        Но няма как да махнем изцяло класациите, защото 99,87% от родителите се интересуват от тази информация.

  5. Не мисля, че тази статистика може да бъде показател. Стандартите в различните училища са диаметрални. Единствената статистика, която мен като родител ме интересува и следя с интерес, е тази на място на ученика в класа. Тя е по-достоверна, защото децата са поставени в еднакви условия.

  6. Присъединявам се към родителите, които писаха за азбучния ред. Това доста изкривява представата за справянето на детето.
    Моят въпрос е свързан със статистиката за място във випуска. В нашето училище има 4 паралелки втори клас. В статистиката за място във випуска пише, че са 154 деца. Доколкото ми е известно децата са около 105. Това е голямо разминаване и изкривява много тази класация.

    1. Във випуска се включват и занималните (ЦДО паралелките). Затова бройката е 154.

      1. Това си го помислих, но как се класират децата тогава? 50% от децата не посещават държавната занималня.

        1. Премахнахме ЦДО паралелките (занималните) от статистиките на випуска.

  7. Детето ми е в първи клас, всякаква статистика в случая е може би малко пресилена, но подкрепям твърдението, че подредбата по азбучен ред изкривява доста информацията. Не съм съгласна, че оценките стават толкова различни, че да не се получават еднакви резултати. Моите някога бяха мноооого скучни и с минимум разнообразие , но и на други деца бяха такива(разбира се не на всички). Убедена съм, че подредбата по азбучен ред не помага в случая.
    На мен също ми направи впечатление броя деца във випуска. Може би ще е добре занималнята да се извади в отделно перо, ако мога да го формулирам така.

  8. Здравейте! Майка съм на 2 деца, в 3 и 6 клас. Направи ми впечатление, че в началната страница , там където са цветните квадратчета, ми показва успеха на двете деца средноаритметичен. Има ли опция това да се промени и да виждам поотделно успеха на едното и другото дете? Благодаря!

  9. Изумена съм, че в статистиката на випуска участва и занималнята. Излиза, че едно дете,посещаващо занималня в училище, участва в две статистики. Това е безумие! Как се уеднаквяват оценките от училище и от занималня? Направете отделна статистика за занималнята.

  10. Беше ми много интересно какво ще съдържа статията, тъй като намирам статистиката за напълно безполезна. За съжаление тя не промени мнението ми. Никога няма да има обективност в сравняването на резултатните на Аврам и Яна докато използвате азбучен ред.

    Първоначално бях изненадана, че не използване ранг – позиция по резултат независимо от броя на децата заемащи съответната позиция – и много се надявам да започнете да ги класирате именно така. Ако държите да е известен и броя на заетите позици можете да ги посочите или да използвате персентил вместо ранг. Персентилът е стар и надежден метод за сравнение.

  11. Да, това със занималнята и аз не го знаех. При положение, че децата учат и затвърждават знанията си от същия ден преди обед и ще бъдат изпитани пак на този материал на следващия ден преди обед, защо оценката от занималня се добавя в тази статистика. Това изискване от училищата ли е. И според мен трябва да има отделна статистика за занималня.

  12. Здравейте! Майка съм на двама ученика – в 3 и 6 клас. Прави ми впечатление, че в началната страница, там където са цветните квадратчета – успеха, оценките, отсъствията, отзивите, съобщенията и събитията се сумират и за двете деца. Има ли вариант да се направи така, че да виждам успеха на двете деца поотделно. Благодаря!

  13. Смятам, че статистиката е нещо прекрасно. Така човек може да получи по-пълна и реална информация за представянето на детето си. Идеята (както я виждам аз) не е да се прави проблем дали ученикът е на 8-мо или 9-то място заради азбучния ред, а да се даде възможност за обективна преценка за моментното състояние и за тенденциите.

  14. Възможно ли е статистиките за похвали и забележки да са отделни, а не в едно“Отзиви“?

  15. Мен ме интересува, защо на в „Начало“ ми изкарва средния успех и на 2-те деца, както и общия им брой оценки, а поотделно за всяко дете я няма тази информация?

    1. Здравейте!
      Ще го имаме предвид в работата си. Можете да намерите информацията за средния успех на всяко дете в профила си в меню Статистики.

  16. Здравейте, възможно ли е информацията например „качва се от 17 място….“ да се визуализира без да трябва да се кликва с мишката, защото за мен тази информация е също много съществена, а не само стрелкичката, т.е. с колко е дръпнало напред…

  17. В моя профил излиза следното съобщение „Ученикът не е включен в класациите за успех.“ Това системно съобщение ли е, или поради някаква причина детето е изключено от статистиките?

    1. Ако ви излиза подобно съобщение, това означава, че училищното ръководство е изключило класациите за учениците в I-III клас.

  18. Проблемът със смесването на азбучния ред и успеха не е единственият. За съжаление shkolo е доста зле – и като user interface, и като теми/информация, и като функционалности. Не отговаря на никакви международни стандарти и като цяло е изпълнено доста самодейно. Казвам всичко това със съжаление, защото информацията за и от училището е толкова важна.

  19. Здравейте,
    за мен shkoloto е супер полезен инструмент.
    Имам само един въпрос – предложение: в нашето училище (СМГ) един учител по математика преподава на 2 класа, а не на всички паралелки във випуска. Има ли възможност статистиката да позволява избор на базата за сравнение, например само „А“ и „Б“ клас, а не целия випуск?

  20. Здравейте, от повече от 1 седмица детето не ми е включено в статистиките, така не виждам на кое място е в класа. Някой има ли същият проблем?

    1. Това означава, че училищното ръководство е спряло генерирането на класации за I-III клас. За повече информация обърнете се към класния ръководител.

  21. Аз пък съм доволен. Гонитбата е част от живота на човека 🙂 Бележкарството, обаче, го… осакатява. Моите деца са шарени – всеки е добър в различна област. Това са човеци и са различни един от друг. Мислите ли, че това не ги развива?

  22. В статистиките за отсъствия и за отзиви не се прави разлика между извинени и неизвинени отсъствия и между похвала и забележка, т.е. взимат се като общ брой. Това обезмисля статистиките.
    Но като цяло Shkolo е много добро и полезно начинание. Благодаря Ви!

  23. Писах и на Вашия мейл, но ще публикувам част от писмото си и тук, пък може да стане и дискусия :).
    Първото, което писах за класацията, при еднакви оценки, виждам , че е обсъждано ,
    Но :
    Според мен по-съществено „изкривяване“ в статистиките, касае средния успех.

    Както знаем, например на края на срока (или годината), средния успех се изчислява като средно аритметино на срочните оценки по всички предмети т.е. сбора на срочните оценки по предметите, делено на броя на предметите.

    Логично е и средния текущ успех, по време на срока, да се изчислява, като първо се изчислят средните оценки по всяки учебен предмет, на база на въведените текущи оценки (като ср.аритметично на оценкте само по предмета), след което средния успех да се изчисли както се изчислява среден успех на края на срока т.е. средно аритметично на изчислените средни оценки по всеки предмет.

    Накратко с пример:

    Предмет Текущи Средна
    1  Български език и литература 6 6
    2  Английски език
    3  Немски език 4 4
    4  Математика 6 6 5 6 6 6 6 6 5.86
    5  Математика (ИУЧ – РП/УП-А) 6 6 6 6
    6  Математика (ФУЧ – ДП/ДрУП)
    7  Информационни технологии 4 6 5
    8  История и цивилизации 6 6 6
    9  География и икономика 6 6
    10  Биология и здравно образование 6 6
    11  Физика и астрономия 6 6
    12  Химия и опазване на околната ср 5 5
    18  Физическо възпитание и спорт 5 5

    Средна оценка На база На база средни
    всички оценки за предмет
    5.68 5.53

    В сайта Ви, ср. оценка е 5.68, на база използвания в момента метод от Вас.

    Ако се изчисли по метода, който описах, и с който се изчислява среден срочен и годишен успех, се вижда резултата.
    Защо за мен е по-верен този метод – защото на първо място така се смятат срочните и годишни резултати,
    на второ място се елиминира фактора на „ненормално“ разпределение на оценкте, както е в случаите на
    специализираните училища – тук имаме оценки по математика, които са повече на брой, от всички останали предмети,
    което води до „изкривяване“ на средния успех, и накрая ще се получи едно странно впечатление в повечето родители:

    Защо детето ми през срока беше с такъв среден успех, а накрая е толкова по-нисък ? 🙂

    Това са кратките ми препоръки към екипа ….

    1. Точно това се канех да напиша! 🙂 Получава се така, че различните дисциплини не са с еднаква „тежест“, заради получени по-голям брой оценки по даден/и предмет/и. Това може и да има някаква логика в началото, когато не всички учители са нанесли някакви бележки, но по принцип ми се струва по-удачно при изчисляването на средния успех да се взимат предвид осреднените оценки по дисциплините.

  24. Дъщеря ми (11 клас) до този момент не се вълнуваше много от оценки, но откакто е регистрирана в сайта се забелязва известна мотивация у нея. На кой не му е приятно да се вижда на предните позиции и да гони първите места. Относно самата статистика си мисля, че трябва да са разделени. Първи и втори клас не е нужно да участват в нея. Трети и четвърти е възможно, където децата са сформирали вече някакви умения за учене. Следващата група „конкуренти“ е от 5 до 7 клас, а другата от 8 до 12. Аз като родител ми е много полезна статистиката, все пак пред мен излиза една цялостна картина за моето дете – къде се намира, т.е. сверявам си часовника.

Коментирай

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.