Как да вляза във Виртуална класна стая (ВКС) от компютър

Внимание: само учениците и училищният пресонал имат достъп до ВКС. Не може да използвате родителски профил!

За да влезете във ВКС, най-добре използвайте браузъра Google Chrome. Ако не е инсталиран на вашия компютър, можете да го изтеглите оттук: https://support.google.com/chrome/answer/95346?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=bg

Тествайте скоростта си в сайта fast.com, ако е под 20 Mb/s международна скорост, това означава, че интернетът ви е бавен. Ако при вас всичко е наред, но при някой друг има прекъсвания, възможно е проблеми с интернета да има учителят или някой друг от участниците.

1. Влезте в профила си в Школо

2. Кликнете на точките в горния ляв ъгъл

3. Изберете "Виртуално училище"

4. Изберете опцията "Виртуални стаи"

Ако сте ученик и не посещавате занималня, кликавайки на бутона "Виртуални стаи", директно ще влезете в стаята. В противен случай е необходимо да изберете стаята, в която искате да влезете.

Ако сте преподавател и преподавате в повече от една паралелка, е необходимо да изберете стаята, в която искате да влезете.

5. При вход в стаята ще видите следния надпис

Можете да позволите или съответно да забраните достъпа.
Натиснете "Allow".

Ако не позволите достъпа, ще влезете в стаята, но няма да ви виждат и чуват. За да активирате камерата и/или микорофона, е необходимо да кликнете на катинарчето в горния лъв ъгъл

Тук можете да активирите камерата и микрофона

След това е необходимо да презаредите страницата

6. Готово!

Moжете да изключвате и включвате камерата и микрфона с един клик, като за целта ползвайте бутоните разположени в средата под изборажението. Така изглеждат когато са изключени:

7. За изход от стаята е достатъчно да натиснете "Начало"

Можете да се върнете по всяко време в "Дневник"

Или да излезете от профила си с бутон "Изход", който се намира в горния десен ъгъл

84 коментара за “Как да вляза във Виртуална класна стая (ВКС) от компютър”

  1. При мен липсват точките в горния ляв ъгъл. какво да направя?

    1. Здравейте,

      Вашето училище няма включен модул „Виртуално училище“.
      Поздрави!

  2. Здравейте, влизането във ВКС не възможно през едно от ползваните устройства (лаптоп)- излиза съобщение ….didnotsendanydata. През другия лаптоп (който обаче по принцип се ползва за други цели) е възможно. Вчера говорих с Ваш сътрудник, както и с ръководството на училището. Може би има някакъв проблем с настройките на въпросния лаптоп, но за нас е невъзможно да отстраним проблема. Много моля за спешна реакция.

    1. Здравейте, най-вероятно проблемът е, че стари браузъри/операционни системи нямат необходимите сертификати,
      че да вярват на платформата. За целта трябва да се импортират сертификатите в браузъра.
      Изпращам на имейла ви двата файла, които трябва да бъдат импортирани с инструкции как да го направите.
      Поздрави!

      1. Здравейте, имаме същия проблем във виртуалната стая.
        tu6nn.shkolo.live didn’t send any data. – това ми се изписва, имате ли някакво решение на проблема?

        1. Здравейте,

          Най-вероятно проблемът е, че стари браузъри/операционни системи нямат необходимите сертификати,че да вярват на платформата. Възможно е и да е от антивирусната или от adblocker. Изпращам ви имейл с инструкции.
          Поздрави!

  3. Здравейте, нямам връзка между shkolo.bg и виртуалните стаи в jetsi. Като сменяте url често, няма връзка с подадения линк. За влизане от лаптоп също няма възможност – дава че сертификатът е невалиден и като го прескоча, влизам в shkolo.bg, но достъп до виртуалните стаи няма. Вчера говорих с вашите сътрудници, те обещаха обаждане от IT отдела, но такова и досега няма. Сутринта url беше отново сменен и трябваше търся за пореден път помощ от един от родителите на съучениците. Това е несериозно. Губим така много учебни не часове, а дни!

    1. Здрравейте, разбрах че колегите са се свързали с вас.
      Поздрави!

  4. Здравейте , екрана на учителя може ли да се споделя?Благодаря:)

    1. Здравейте, да, може. В долния ляв ъгъл има бутон. това е само при влизане през компютър.
      Поздрави!

  5. Здравейте. Когато натисна учителска стая, за да вляза – ми излиза само черен екран.Моля кажете какво да натисна или направя. Благодаря предварително.

    1. Здравейте, това във всички стаи ли се случва или само в учителската?
      През какво устройство влизате? Каква е операционната система и какъв е браузърът?

  6. Здравейте,
    Не мога да вляза във виртуална класна стая

  7. При кликване върху катинара за сигурност ми се появява съобщение: http://www.shkolo.bg
    Връзката ви с този сайт е частна. Подробности. Какво да направя?
    С уважение: Венциела Йончева

  8. грешки в браузъра:

    lib-jitsi-meet.min.js:35 Uncaught SyntaxError: Unexpected identifier
    app.bundle.min.js:1 Uncaught SyntaxError: Unexpected token function
    Failed to parse SourceMap: https://vs.shkolo.bg/js/external/external_api.min.map
    Какво да правя, като немога да влезна във ВКС от лаптоп в резултат на тези грешки.
    С уважение:

  9. Аз съм ученик и като влезна в класна стая ми дава черен екран и не ми дава да се свържа с стаята на моя клас.

    1. Здравейте,
      През какво устройство влизате?Какъв браузър използвате?

  10. Здравейте. Имам голям проблем…С влизането във школо, когато натисна върху опция“виртуално училище“, после натискам върху трите чертички, и би трябвало да ми излезе опция „виртуални класни стаи“.. НО НЕ МИ ИЗЛИЗА. ПРОБВАХ ОТ ДРУГИ ТЕЛЕФОНИ, ИНСТАЛИРАХ ПРИЛОЖЕНИЕТО „Jitsi meet“ , направих всичко. Но явно проблема не идва от мен….Помогнете ми!

  11. Сертификатите са инсталирани в Trusted Root Certifiation Authorities и Pebonal папките за сертификатите на Local Computer.
    Продължават да се виждат трите javascript грешки в конзолата на браузъра.

    грешки в браузъра:

    lib-jitsi-meet.min.js:35 Uncaught SyntaxError: Unexpected identifier
    app.bundle.min.js:1 Uncaught SyntaxError: Unexpected token function
    Failed to parse SourceMap: https://vs.shkolo.bg/js/external/external_api.min.map
    Работя с Google Chrome версия 49, в операционна система Windows Vista.
    С пожелания за ЗДРАВЕ и УСПЕХИ!
    С уважение: Венциела Йончева

    1. Здравейте,
      Проверете дали бисквитките не са блокирани. Кликнете на катинарчето в горния ляв ъгъл(пред адреса vs.shkolo.bg).Изберете „бисквитки“ и, ако има блокирани, ги разрешете.
      Поздрави!

  12. Имам проблем с влизането класната стая.От телефона мога да вляза но от компютара не мога

  13. Влизам в учителската стая ,но виждам само себе си на камерата ,коя е опцията за да видя и другите участници?От „споделен екран „ли се случва?

    1. Здравейте,
      Ако има други участници в стаята, ще ги видите автоматично.
      Поздрави!

  14. Здравейте,при опит за влизане във ВКС на компютъра се появява едно сърдито човече и отдолу някакво дълго съобщение.Какво означава това(училището ни има ВКС и влизаме през Гугъл хром).
    Благодаря Ви!

  15. Здравейте,

    Не работи класна стая, влизам в стая, но има само сив екран няма видео, няма звук. Имам последна актуализация на Google Chrome, биквитки активни. Не мога да влязам и от телефон. Възможно липсват някакви сертификати

    1. Здравейте,
      Уверете се, през настройките на гугъл хром, че са позволени бисквитките от трети страни.
      Поздрави!

  16. Здравейте,
    Какви са изискванията за камерата? В класната стая на сина ми излиза съобщение, че няма някакви функции.

    1. Здравейте, хубаво е да използвате Гугъл Хром.
      Поздрави!

  17. До уеб страницата на адрес https://l9xz9.shkolo.live/79e846c3374483de23ab32aacf33ce6431e6b900a6046965956856dd8f7a4ba8?jwt=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJjb250ZXh0Ijp7InVzZXIiOnsibmFtZSI6Ilx1MDQyMC5cdTA0MWNcdTA0MzBcdTA0NDBcdTA0MzhcdTA0M2RcdTA0M2VcdTA0MzJcdTA0MzAiLCJpZCI6IjgyNTc4MyIsInR5cGUiOiJ2aXJ0dWFsX3Jvb21fcGFydGljaXBhbnRfdHlwZXMudGVhY2hlciJ9fSwic3ViIjoibDl4ejkuc2hrb2xvLmxpdmUiLCJyb29tIjoiNzllODQ2YzMzNzQ0ODNkZTIzYWIzMmFhY2YzM2NlNjQzMWU2YjkwMGE2MDQ2OTY1OTU2ODU2ZGQ4ZjdhNGJhOCIsImV4cCI6MTU4OTI3MTUzOSwiYXVkIjoidnMuc2hrb2xvLmJnIiwiaXNzIjoic2hrb2xvbWVldCJ9.57v6-yAwPqbmMFR-0EB03wwCTR55FcH4SA0PRifa-QM#jitsi_meet_external_api_id=0&config.defaultLanguage=“bg“&config.channelLastN=2&config.resolution=360&config.maxFps=20&config.constraints=%7B“video“%3A%7B“aspectRatio“%3A1.7777777777777777%2C“height“%3A%7B“ideal“%3A360%2C“max“%3A360%2C“min“%3A240%7D%2C“frameRate“%3A%7B“max“%3A15%7D%7D%7D&interfaceConfig.INITIAL_TOOLBAR_TIMEOUT=0&interfaceConfig.TOOLBAR_TIMEOUT=3600000&interfaceConfig.DEFAULT_REMOTE_DISPLAY_NAME=“Участник“&interfaceConfig.DEFAULT_LOCAL_DISPLAY_NAME=“аз“&interfaceConfig.TOOLBAR_ALWAYS_VISIBLE=true&interfaceConfig.SHOW_JITSI_WATERMARK=false&interfaceConfig.JITSI_WATERMARK_LINK=““&interfaceConfig.SHOW_WATERMARK_FOR_GUESTS=false&interfaceConfig.APP_NAME=“Виртуална%20стая“&interfaceConfig.NATIVE_APP_NAME=“Виртуална%20стая“&interfaceConfig.PROVIDER_NAME=“Shkolo“&interfaceConfig.AUTHENTICATION_ENABLE=false&interfaceConfig.TOOLBAR_BUTTONS=%5B“microphone“%2C“camera“%2C“closedcaptions“%2C“desktop“%2C“fullscreen“%2C“fodeviceselection“%2C“chat“%2C“raisehand“%2C“videoquality“%2C“filmstrip“%2C“download“%2C“mute-everyone“%2C“tileview“%5D&interfaceConfig.SETTINGS_SECTIONS=%5B“devices“%2C“language“%2C“moderator“%2C“profile“%2C“calendar“%5D&interfaceConfig.filmStripOnly=false&interfaceConfig.VERTICAL_FILMSTRIP=true&interfaceConfig.LIVE_STREAMING_HELP_LINK=““&interfaceConfig.SUPPORT_URL=“
    Здравейте! Не мога да влизам във виртуалните стаи на Shkolo с Coogle Chrome. Изписва ми горния надпис. Учителка съм в 144 СУ „Народни будители“ – град София. Мога да влизам с Mozilla, но там пък камерата ми не работи.

    1. Здравейте,
      Изпращам ви имейл с два файла, които да импортирате.
      Поздрави!

  18. Влязох във виртуалната учителска стая.Всичко е наред,но когато натисна бутона за споделяне на екрана,се отварят много прозорци.Какво да направя?

    1. Здравейте, да, екрана се мултиплицира. Ако изберете файл от вашия компютър, а не екрана на ВКС, всичко ще е наред.
      Поздрави!

    1. Здравейте,
      Изпратих ви имейл. Имайте предвид, че това няма да сработи, ако операционната система е под Windows 7.
      Поздрави!

  19. Здравейте,

    От началото на карантината имам проблем. Влизам във виртуалните класни стаи, но няма звук или картина, не чувам и виждам какво се преподава. Мога да видя съучениците си, че са там, да им пиша в чат полето, но не мога да уча пълноценно. Ако не завърша тази година, ще е заради тези проблеми.

    1. Здравейте, през какво устройсство влизате? Каква е опреацинната система? Какъв е браузърът, през който влизате?

  20. здравейте как да вляза в вкс от windows xp защото винаги ми показва само черен екран

    1. Здравейте, за съжаление този Windows е доста стара версия и няма да успеете да влезете. Инсталирайте си поне Windows7.
      Поздрави!

  21. Опих да вляза в виартоалната стаята но не ми дава имаше черен екран.Чаках сигорно 10 минути и нищо не стана

    1. Здравейте, най-вероятно има блокирани бисквитки. Моля, свържете се с нас на телефоните за техническа поддръжка, ако не знаете как да ги отблокирате.
      Поздрави!

  22. Здравейте, мога да вляза във ВКС, използвам компютър, Google Chrome, разрешил сам бисквитките, и пак не ми дава да вляза.Какво да направя?

    1. Здравейте, моля свържете с нас на телефоните за техническа поддръжка или ни изпратете ваш телефонен номер на support@shkolo.com
      Поздрави!

  23. Здравейте, когато влизаме целия клас понякога влизат и ученици, които не са от нашия клас. Един даже заплаши, че може да открадне моя IP адрес и да ми пуска и спира интернета по всяко време. Може ли да предприемете нещо срещу това?
    Поздрави!

  24. Здравейте, имам проблем при влизане в виртуалната стая и не успявам да вляза в стаята, изписва ми че не намира сьрвьра.

    1. Здравейте,
      Изчистете кеш и бисквитки и изключете антивирусната, ако има такава.
      Поздрави!

  25. Здравейте, имам проблем с достъп до виртуална класна стая. Изписва ми съобщение „грешка при зареждане със списък файлове“. Става върпрос за Chrome и Opera и операционна система Windows XP.

    1. Здравейте,
      Версията на Windows трябва да е поне 7.
      Поздрави!

  26. Здравейте, не ми излиза иконката „виртуални стаи“ в ляво, какво да направя?

  27. Влизам със профила на синът ми и ми излиза че е родителски и не ме пуща във виртуалната им стая как да го управя

  28. Здравейте може ли да ми пратите файловете защото съм със стара операционна система Благодаря

    1. Здравейте,
      Изпращам ви ги, но имайте предвид, че ако Windows-ът е под 7 ще трябва да преинсталирате самия компютър.
      Поздрави!

  29. Здравейте, влизаме в shkolo, в класната стая също. Свалих ме и приложението, което искаше.Разрешихме звук и камера.
    Но ние не чуваме останалите и не ги виждаме, и те не чуват нас

    1. Здравейте,
      Предполагам става въпрос за вход през мобилното приложение? Проверете в настройките на смаото приложение дали са разрешени звука и камерата.
      Поздрави!

  30. Здравейте,
    ОП на лаптопа ми е Windows 10, влизам през Chrome, влизам във ВКС, там чувам и виждам останалите, пускам микрофона си и той работи нормално, но не мога да пусна камерата, бутонът за камера не е активен. Достъпът на камерата е разрешен за сайта. Какъв може да е проблемът?

    1. Здравейте,
      Моля, свържете се с нас на 0999 996 995, когато имате възможноста да ни дадете отдалечен достъп до компютъра.
      Поздрави!

  31. Здравейте,
    Как да споделя звука от компютъра си при представяне в мийт? Когато споделям файл от интернет нямам порблем, но когато това е файл от компютъра ми – няма звук.

    1. Здравейте, при опцията „Application window“ няма опция за споделяне на звук.
      Поздрави!

    1. Здравейте,
      Моля, отнесете въпроса към класен ръководител или администратор в училището.
      Поздрави!

  32. Здравейте, при опит за влизане във виртуална стая с ученически профил, не излиза падащо меню „виртуални стаи“

    1. Здравейте, ако влизате с e-mail адреса, с който пишете в блога, профилът е на родител.
      Уверете се, че достъпвате профила като ученик (натиснете на фотоапарата с фамилно име в горния десен ъгъл) и ако отново няма класни стаи, помолете от администрацията на училището да добавят ученика.
      Поздрави!

  33. Здравейте, при опит за влизане във виртуална стая с ученически профил, не излиза падащо меню „виртуални стаи“. С Win10, разрешени бисквитки и от трети страни и с актуален браузер е компютърът

    1. Здравейте, вероятно не сте бил добавен към виртуалната класна стая. Виждам, че вече сте там и би трябвало всичко да е наред.
      Поздрави!

  34. Здравейте! В меню „Виртуално училище“ не ми излиза опция „Виртуална класна стая“. Влизам с профил на ученик, през Гугъл Хром, на компютър. През телефон също.

    1. Здравейте, когато не ви излиза класна стая, значи детето не е добавено към нея. Можете да се обърнете към класен ръководител или да се обадите на 0999 996 995, за съдействие.
      Поздрави!

  35. здравеите въпроста е следния когато влезна във виртуалното училише ми показва само начало и останалото е бял екран пробвах от приложението и от google chrome моля за помощ благодаря

    1. Здравейте, моля да се свържете с нас на тел. 0999 996 995 за съдействие.
      Поздрави!

  36. Здравейте,опитвам се да вляза във ВКС, но изобщо не ми излиза икона за Виртуална стая.Какъв е проблема?

    1. Здравейте, когато не ви излиза виртуална класна стая в менюто, означава, че не са Ви добавили в такава от училището, в което учите.
      Свържете се с класен ръководител и го уведомете за пропуска.
      Поздрави!

  37. Здравейте, необходимо ли е да са активна виртуалната класна стая, защото не ми излиза като опция. В ляво има само бутон начало, ръководство и мобилно приложение.

    1. Здравейте, когато не ви излиза виртуална класна стая в менюто, означава, че не са Ви добавили в такава от училището, в което учите.
      Свържете се с класен ръководител и го уведомете за пропуска.
      Поздрави!

Коментирай

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.