Преминаване в нова учебна година и въвеждане на данни за Образец № 1


1. Преминаване в нова учебна година

1.1 Преминаването в нова учебна година е достъпно от: модул Администрация> Образец №1> бутон "Нова учебна година".



1.2 Прехвърлянето на данни в нова учебна година се осъществява в три стъпки.
Първата от тях е: "Учители". На тази стъпка се визуализира целият училищен персонал. Може да маркирате всички потребители наведнъж като сложите тикче в първото поле.

* Ако от списъка има учител, който (по различни причини) няма да фигурира в училището, премахнете тикчето до името му.

* Ако към момента на преминаването в нова учебна година прехвърлите учител, който впоследствие напусне училището, в новата учебна година ще имате възможност да изтриете профила.



1.3 На втората стъпка "Паралелки" отново може да отбележите всички от списъка за прехвърлянето им в нова учебна година.

С прехвърлянето на паралелки, автоматично се прехвърлят и учениците от тях, а също и класните ръководители. Когато преминете в следващата учебна година, може да отразите корекции.

* Ако училището е основно не прехвърляйте седмите класове в новата учебна година
* За останалите училища за седмокласниците има два варианта:

  • да прехвърлите паралелките седми клас в новата учебна година и след това ръчно да заличите учениците, които няма да фигурират в класа https://www.shkolo.bg/blog/pupil-erase/

  • да не прехвърляте паралелката в новата учебна година, като след това създадете нова паралелка в новата учебна година https://www.shkolo.bg/blog/dobavyane-na-paralelka/ и добавите учениците, които остават в училището. Тези ученици може да бъдат намерени в: Администрация> Потребители> От филтрите избирате "Без роля"



1.4 Третата стъпка "Други" включва дневните режими, които са въведени в дневника до момента. При отбелязване на "Да", всички ще се прехвърлят в новата учебна година.



2. Добавяне на нови ученици и учители в новата учебна година


На този етап Ви съветваме да изчакате с въвеждането на нови потребители в дневника. Екипът ни е в постоянна комуникация с МОН и с техния екип разработчици, като се очаква скоро да има пълна яснота, относно синхронизацията между двете системи. Съображенията ни се основават на предотвратяване на двойна работа от Ваша страна.

* Ако решите да добавите потребители в платформата, може да го направите по следния начин:

- Добавяне на ученик: https://www.shkolo.bg/blog/kak-da-dobavya-nov-uchenik/

- Добавяне на учител: https://www.shkolo.bg/blog/dobavyane-uchitel/



3. Новости в профилите на учители, ученици и родители

Новодобавените полета в профилите на различните роли потребители се основава на нормативните изисквания за необходимите реквизити за Образец 1.



3.1 Профил на ученик

  • Роля> Допълнителни данни
  • Роля > Подпомагане



3.2 Профил на родител

Новодобавеното поле в профила на родител е свързано с характеристиката на средата или така наречената "Работна карта"


3.3 Профил на учител

Новодобавените полета в профила на учител са в няколко категории: "Трудов стаж", "Допълнителни данни", "Длъжност", "Образование"



Важно: Попълнената информация в полетата е взета от последните качени образци в Школо

  • Роля> "Длъжност"



При отблязване на полето "Педагогически персонал" на "Да" се появяват допълнителни полета, които са свързани със Задължителната норма преподавателска работа (ЗНПР).

Важно е тук да се отблежи, че при въвеждане на полетата "Минимална ЗНПР" и "Индивидуална ЗНПР" всички останали ще се попълнят автоматично след като се добави и учебния план с разпределението на часове и предмети.


* Информацията относно ЗНПР ще бъде достъпна и като отделна справка, която ще отразява данните от профилите на всички преподаватели.



4. Учебен план


В системата са добавени всички нормативни типови и рамкови учебни планове като те директно могат да се използват или да се модифицират. Достъпни са от: модул Администрация> Учебни планове.



4.1 Добавяне на нов учебен план


4.1.1 Може да добавите изцяло нов учебен план от бутон "Добави"




4.2 Конфигурация на съществуващ учебен план


4.2.1 Изберете план от списъка, който е най-приложим за Вашето училище. Съдържанието на всеки един учебен план е достъпно, след като кликнете на името от списъка и след това на "План".



4.2.2 След като направите избор, кликнете на бутон "Дублирай" в горния десен ъгъл.

* Ако няма нужда от редакция, можете директно да използвате учебния план и да го качите с натискането на бутон "Използвай".



4.2.3 При дублиране на учебния план може да зададете име по Ваша преценка и да отбележите нивото на видимост



4.2.4 Премахнете класовете, които не фигурират в училището. Ако има клас, който не съществува в учебния план, може да го добавите с опцията "Добави клас".



4.2.5 Премахването на предмети се осъществява с червения минус бутон, а добавянето на нови със зеления плюс бутон.



4.2.6 При добавяне на нов предмет за класа, трябва да отблежите от падащото меню вида подготовка. Списъка с всички абревиатури и пълните наименования са достъпни от инфо бутона в самата колона "Вид подготовка". Изисква се и ръчно въвеждане на хорариум по седмици.



4.2.7 В последната колона "Чужд език" отбележете предметите, които се изучават на чужд език.



4.2.8 Когато нанесете учебния план за всички класове, изберете бутона "Запази" в горния десен ъгъл.



4.2.9 След като сте запазили учебния план, системата Ви връща на стъпката с всички учебни планове. В полето за търсене може да въведете името на добавения от Вас.

4.2.10 Когато го отворите, кликнете на бутона "Използвай".

4.2.11 Посочете клас и паралелка/и

4.2.12 На стъпката "Предмети и учители" посочете учител за всеки предмет

* Ако за даден предмет липсва преподавател от списъка е необходимо да добавите този предмет в профила на един или повече учители



4.2.13 Ако класът е разделен на групи, може да ги отбележите със зеления бутон "+" като сложите тип "Частична". По същия начин се отбелязва и ИФО групата.



4.2.14 Отбележете учениците, които фигурират в групите.



4.2.15 Когато разпределите учителите и предметите, изберете бутона "Завърши"



4.2.16 Готово- Успешно качихте учебния план в класа!


4.3 Въвеждане норматив на предмет

4.3.1 Навигирайте до модул Администрация> Паралелки и изберете паралелката, в която има качен учебен план




4.3.2 Изберете бутон "Редактирай" и след това "Групи".



4.3.3 В колоната "Норматив" въведете от падащото меню, или напишете ръчно, норматива на всеки предмет