Начало на учебната година (ръководство за родители и ученици)

Освен с обичайните ангажименти, стартирането на учебната година вече е свързано и с дигиталното пространство, достъп до електронния дневник и други ресурси в мрежата. С настоящата статия целим да отговорим на най-често изникващите въпроси свързани с Школо и да Ви дадем насоки, които да внесат яснота и спокойствие преди, по време и след началото на учебната година.


Кога едно училище е готово за новата учебна година?

От 1-ви септември започна процесът по преминаване в нова учебна година. Той включва синхронизацията на две електронни системи, както и подготовка в самото училище. Обикновено повечето учебни заведения са готови в рамките на следващите две седмици. Съветваме Ви, преди да предприемете, която и да е от стъпките описани по-долу, да се информирате от класния ръководител дали в Школо са налични списъците с ученици и паралелки за учебната 2022/2023 г.
Дори и да се регистрирате на по-късен етап, ще имате достъп до всички вече вписани оценки, отсъствия, отзиви, бележки, както и до всички съобщения изпратени до Вас.


Аз съм родител и нямам регистрация. Какво следва да направя?

Без значение дали детето Ви започва в първи клас, от тази година училището започва работа с Школо или по каквато и да било друга причина Ви се налага да се регистрирате за пръв път, тук можете да намерите стъпките, по които да преминете:



Вече съм регистриран, но искам да добавя още едно дете или детето ми смени училището, как да добавя новото?

Няма нужда да правите нова или допълнителна регистрация. След вход във Вашия профил, можете да направите заявка за достъп до новото училище на детето Ви или до профила на друго дете.
Стъпките се описани тук:



Регистрацията ми беше успешна или направих заявка за достъп, но получих следното съобщение:

Особено преди началото на учебната година, това съобщение често е сигнал, че училището все още не е качило списъка с ученици в Школо или даден ученик, след смяна на училището, все още не е записан в паралелката. Моля, освен да проверите за коректността на данните, информирайте се от класния ръководител дали новата учебна година вече е достъпна и дали са добавени всички ученици в паралелката. Ако нямате информация от него, можете да опитате отново след няколко дни.


Аз съм ученик, мога ли да се регистрирам?

Да, следвайте стъпките описани в това ръководство:



Вече имам регистрация, но не мога да вляза в профила си. Какво да правя?

Следващите редове важат както за родители, така и за ученици.

В случай че сте забравили паролата си, можете да възстановите достъпа си по този начин:

Ако не помните имейла, с който сте регистрирани или вече нямате достъп до него, моля обърнете се към класния ръководител, за да види Вашия профил и да Ви каже потребителското име, с което сте регистрирани. Можете да ползвате него за вход, вместо имейла.
Той също така може да Ви зададе и нова парола, в случай че не я помните.
След като влезете успешно в профила си, моля сменете Вашия имейл с актуален. Тук можете да видите как:



Детето ми се регистрира, но профилът му не е активен. Какво да направя?

За всички ученици под 14 години, задължително се изисква потвърждение от родител, за да може техния профил да се активира. При следващ вход във Вашия родителски акаунт, на екрана автоматично ще се появи прозорец за потвърждение: