Защитена парола – сигурност в дигиталната среда

Дигитализацията в днешни дни освен, че улеснява ежедневието ни, поражда въпроса за сигурността ни в това пространство. Когато си създаваме акаунт в дадена платформа се питаме до колко той ще е защитен. С тази цел искаме да споделим с Вас няколко съвета за избора на парола и как тя да бъде по-сигурна. Да се използват […]

Как да актуализираме данни в Е-КПЗО?

1.Moдул Деловодство -> Книга за подлежащи 2. Актуализация на всички данни Бутонът Актуализирай се появява, когато в един или повече профила е направена редакция на данни. 2.1. Избор на бутона Актуализирай Показва се списъкът със записи за обновяване. Можем да изберем дали да актуализираме един или повече записа. Когато сме избрали -> клик в/у бутона […]

Дигиталната трансформация на Книгата за подлежащи (Е-КПЗО)

Книгата за подлежащи на задължително обучение вече е Е-КПЗО! Въведение От 15.09.2020г. по силата на Наредба №8 книгата за подлежащи на задължително обучение може да се води на дигитален носител. Снимка от Наредба №8. 1. Какви са плюсовете на това да се премине изцяло на дигитална КПЗО? С дигитална книга за подлежащи се пестят по […]

Вашето мнение е важно за нас!

Интервюирахме директора и заместник директора на 75. ОУ „Тодор Каблешков“ в кв. Факултета, гр. София, които работят с ученици основно от ромски произход, с цел … 1. Да покажем пътя на дигитализация, нагласите и настроенията на едно училище, което предприема действия за своя прогрес. 2. Да споделим какви са улесненията и трудностите в едно българско […]

Предоставяне на достъп на РУО до електронните дневници

Във връзка с постъпили запитвания за предоставяне на достъп на РУО до конкретни електронни дневници споделяме нашето становище по въпроса. Администратор и обработващ лични данни В договорните отношения между „Школо“ ООД и училищата страните действат в качеството си на:1) обработващ лични данни („Школо“ ООД)и2) администратор на лични данни (училищата)по силата на Регламент (ЕС) 2016/679 (‘GDPR’). […]

Дублиране на разписание

Внимание! Можете да дублирате разписание само в седмици, в които няма въведено такова! 1.Отваряме дневника на съответния клас 2.От там отваряме разписанието Избираме „Дублирай“. 3.Посочваме за кой срок става въпрос и маркираме седмицата/ите Правим го като маркираме седмиците в синьо. 4.Посочваме кое седмично разписание искаме да дублираме 5.Избираме „Завърши“ 6.Готово!

Най-често ползвани значки 2019/2020

От началото на учебна година (само за последните два месеца и половина) в Школо са раздадени 1 760 000 ученически значки.
Любопитно наблюдение е, че учителите в страната ползват два пъти по-често похвали (64%) спрямо забележки (36%) като средство за управление на ученическата мотивация и поведение.

След тежката работа идва и веселият купон

След 3 месеца тежка работа (понякога от по 100+ часа/седмично), решихме да отпуснем в минералните извори на Стара Кресна. За целта в събота сутрин се натоварихме в школомобила и отпрашихме към Кресненското дефиле. 🙂 Натоварихме се всички в школомобила. Два часа пяхме евъргрийни на Лили Иванова и Тони Димитрова. 🙂 Цопнахме дупе в минералните извори край Стара Кресна. […]

Виж какво прави синът ти

Бях в курорта „Албена“ с приятелки, на маса, в ресторант. На две съседни маси имаше българско и австрийско семейство. Двете малки момченца (на около 4-5 годинки) от двете съседни маси се заиграха. За тях не съществуваше езикова бариера. Намериха си чудна игра. Започнаха да изриват пръстта от една голяма саксия с фикус. Растението беше поливано […]

Японските ученици

Японските ученици са обект на любопитството ми, откакто съм тук – вече почти месец. Те са ята от деца в моряшки униформи, които се движат винаги заедно, а еднаквите им раници са отрупани с рошави представители на самобитната kawaii култура (kawaii буквално значи cute, adorable, loveable.Типичен екземпляр е HelloKitty. За японците cuteness-ът е много важно […]

Децата не учат от хора, които не харесват

Рита Пиърсън е трето поколение учител с 40 години опит. Била е свидетел на десетки реформи в образованието – някои добри, други не толкова. Според нея това, което бюрократите постоянно пренебрегват при писането на учебни програми и правилници, е важността на човешките взаимоотношения. Силно се подценява връзката учител-ученик. А всъщност всеки от нас знае, че […]